Foto: Naytemua

/ 216 / Matej Mensatoris
Obľúbená kozmetická značka Dove si pekne zavarila. Na Facebooku spustila rasistickú kampaň.

Celosvetovo známa značka mydla Dove sa ospravedlnila za reklamu na Facebooku, ktorú kritizovali ako rasistickú, pretože zobrazuje černošku meniacu sa po použití výrobku Dove na belošku.

„Obrázok, ktorý sme nedávno zverejnili na Facebooku, nesplnil zásadu predstavovať ženy inej rasy ohľaduplne,“ uviedol výrobca Dove v sobotu na Twitteri. „Hlboko sa ospravedlňujeme za urážku, ktorú spôsobil.“


Nie je jasné, do akej miery sa tento obrázok rozšíril po internete alebo na ktoré trhy bol zameraný, napísala dnes tlačová agentúra DPA. A dodala, že značku vlastní holandsko-britská medzinárodná spoločnosť Unilever vyrábajúca spotrebný tovar pre domácnosť.

Obrázok zdieľala v piatok na Twitteri aj americká umelecká maskérka, keď sa podľa jej slov objavil na jej účte na Facebooku. Na niektorých užívateľov Twitteru reakcia značky Dove nezapôsobila.


„Toto má byť ospravedlnenie?“ položil otázku na Twitteri juhoafrický užívateľ. „V podstate vaše ospravedlnenie ani nepotrebujeme, keďže prechádzame na lepšiu značku, ktorá nie je RASISTICKÁ…!!! Majte sa.“

„Ale teraz vážne, ako môže taká veľká spoločnosť ako Dove urobiť takúto ‘chybu’?“ napísal ďalší užívateľ Twitteru z New Yorku.

Pozri aj: Neonacisti a pravicoví extrémisti si dávajú vo veľkom robiť genetické testy. Z ich výsledkov ale vôbec nie sú nadšení

TASR


Komentovať (0)