V živote sa často dostávame do situácií, kedy sa pre niečo musíme rozhodnúť. Či chcete Horálku alebo Kávenku, či chcete tatársku alebo kečup alebo či chcete Pepsi alebo Colu.

Ak si niečo objednávate v podniku a práve máte chuť na Colu, môže sa stať, že vám čašník povie, že Cola práve nie je a spýta sa, či vám ako náhradná alternatíva bude vyhovovať Pepsi. Alebo naopak. Je však známe, že Pepsi a Cola nechutia rovnako.

Samozrejme, rozdiely sú viditeľné už navonok, hlavne čo sa týka balenia a marketingu. Viete ich však rozlíšiť podľa chuti? Je medzi nimi totiž jeden zásadný rozdiel. Cola má výraznejšiu vanilkovú chuť, kým pri popíjaní Pepsi ucítite skôr chuť citrusov.

pixabay.com

Existuje taktiež konšpiračná teória, ktorá tvrdí, že Coca Cola chutí lepšie, ak je z McDonaldu. Zrejme to nebude mať nič spoločné s tým, že po slanom jedle vysušené ústa ocenia každý dúšok tekutiny o niečo viac. Snaha dosiahnuť, aby Cola chutila lepšie, vyšla.

Výrobcovia Coly tiež využívajú filtráciu vody (keďže 85 percent koly tvorí voda) a taktiež kontrolu teploty. Ďalším faktom je, že na skladovanie sirupu využívajú cylindre z chirurgickej ocele a nie plastové. Tie ho udržia dlhšie čerstvý.

pixabay.com

O rozdieloch v chuti medzi Pepsi a Colou dokonca niekto napísal aj knihu. Jej autor Malcolm Gladwell sa pre Blink vyjadril: “Všetko sa dá zhrnúť do niekoľkých slov: podstata je myslenie bez myslenia. Všetko je to o klamlivej sile mysle. Rýchle rozhodnutie môže byť rovnako dobré, ako rozhodnutie urobené opatrne a dôkladne. Pepsi je sladšia než Cola, v čom mala v teste chutí veľkú výhodu. Pepsi je tiež charakteristická svojou citrusovou príchuťou, kým pri popíjaní Coly cítite skôr hrozienkovo – vanilkovú chuť. Avšak, čo sa týka Pepsi, ku koncu plechovky príchuť pomaly mizne. V skratke, Pepsi je stavaná na to, aby vyhrala test príchutí.“

pixabay.com

Mohlo by sa zdať, že Cola je pre naše zdravie prospešnejšia, ak také niečo vôbec je možné. Pepsi totiž obsahuje viac cukru, kalórií a kofeínu. Kola však obsahuje väčšie množstvo sodíka. Nie je pochýb o tom, že čo sa marketingu týka, vedia Cola. Táto superznačka je dostupná vo všetkých krajinách sveta, okrem dvoch – Colu si nekúpite na Kube a v Severnej Kórei. Je však možné, že sa do týchto krajín pašuje.

Napriek všetkým poznatkom, ktoré boli spísané dokonca aj v knihe, debaty týkajúce sa rozdielov medzi Colou a Pepsi zrejme nikdy neskončia. Ktorú máte radšej vy?

Pozri aj: Na svete existujú iba štyri farby pasov. Tu je dôvod prečo

interez.sk (Petra Sušaninová) theladbible.com
Uložiť článok

Najnovšie články