foto: Flickr CC Brian Solis

/ 264 / Michaela
Nie je súkromie ako súkromie. Facebook preveroval svojich užívateľov čítaním ich súkromných správ.

Asi aj vám preblesklo mysľou, či náhodou súkromné správy, ktoré bežne posielate cez Facebook svojim známym a priateľom, nevidí náhodou tretia osoba. Teraz nemáme na mysli mamu, svokru či žiarlivého partnera. Mark Zuckerberg po nedávnom škandále s poskytovaním údajov spoločnosti Cambridge Analytica priznal, že Facebook nám zasahuje do súkromia oveľa viac, než by sa nám páčilo.

Samozrejme, nikto z nás nedal súhlas na prečítanie súkromnej konverzácie. Mark Zuckerberg však priznal, že Facebook automaticky skenuje všetky súkromné správy, pričom sa zameriava najmä na fotografie a linky, ktoré medzi sebou zdieľame.

Vraj sa všetko deje najmä preto, aby sa zabránilo posielaniu správ, ktoré majú násilný charakter, alebo chcú vyvolať senzáciu. Všetko, čo pošlete cez aplikáciu Messenger, ktorú využíva väčšina z nás, prejde automaticky akousi kontrolou. Ak náhodou pošlete správu, ktorá má za úlohu vyvolať senzáciu, začne sa overovať. Spoločnosť však tvrdí, že obsah súkromných správ neslúži na reklamné účely, no i tak je to viac ako dôležitý zásah do osobného priestoru každého jedinca. Súkromie je v tomto prípade druhoradé.

Systém automaticky deteguje podozrivé správy

pixabay.com

Vo vyhlásení, ktoré poskytol Messenger sa tvrdí, že systém automaticky skenuje odoslané správy, pričom sa zameriava najmä na podozrivý obsah ako násilie, trestné činy, detskú pornografiu či rozposielanie škodlivých vírusov. Je to možno dobrý nápad, no reakcie ľudí zverejnené (pre istotu) na Twitteri, nie sú priveľmi priaznivé. Mnohí užívatelia ešte „nerozdýchali“ to, že Facebook archivuje nielen ich komunikáciu na Facebooku, ale i SMS správy či históriu hovorov, ktorá nemá s touto sociálnou sieťou nič spoločné. To, že Facebook číta aj ich súkromnú komunikáciu, je len ďalšou čerešničkou na torte.

Tvrdenie, že sa obsah našich súkromných správ nevyužije pre reklamné účely, asi taktiež nebude úplne pravdivé. „Manželke som v súkromnej komunikácii na Messengeri spomenul, že by sme mohli zájsť do jednej reštaurácie. Ihneď sa mi objavila ako reklama na Facebooku.“ 

Podobná situácia nastala i s parfémom



Facebook v najbližších týždňoch pripravuje aktualizáciu podmienok a jeho zástupcovia tvrdia, že sa máme pripraviť na ďalšie kroky, ktoré nám umožnia kontrolovať si svoje virtuálne súkromie.

„Veľký brat“ nás sleduje. Preto pri používaní virtuálnej komunikácie podstupujeme všetci určité riziko. Ak si však chcete zachovať súkromie, skúste si dôležité veci povedať z očí do očí.  Na to určite nebude mať dosah žiadna sociálna sieť.

Pozri aj: 350-tisíc vozidiel, ktoré skladuje na rozľahlých plochách. Takto vyzerá cintorín Volkswagenu na púšti v USA

ladbible.com, bloomberg.com



Komentovať (0)