Foto: Bored Panda

/ 577 / brooklynskyfrajer
PETA alebo People for the Ethical Treatment of Animals je organizácia, ktorá funguje ako charita pre zvieratá. Už od marca 1980.

A odvtedy čelila kritike nejedenkrát. Aj napriek tomu, že sú najdôležitejšou organizáciou a ich posolstvo je viac než ušľachtilé, niekto sa do nich opäť oprel. A s veľkou mierou guráže. Chlapcovi menom Calum McSwiggan sa PETA znepáčila a nie bezdôvodne. Oprel sa do nich na Twitteri a odhalil svetu všeobecne známu pravdu. Pravdu, ktorú všetci ignorovali.

Po niekoľkých nedávnych vyšetrovaniach čelí PETA obrovskej kritike. V marci 2017 sa odhalilo na tlačovej konferencii neziskovej organizácie Center for Consumer Freedom (Centrum pre slobodu spotrebiteľov), že PETA rok predtým utratila 1400 mačiek a psov. Stalo sa tak v útulku situovanom vo Virgínskom Norfloku. PETA svoje činy obhájila eticky a ekonomicky tak prospešne, ako sa len dalo. Aj napriek tomu sa však zdá, akoby priťahovanie pozornosti médií bolo dôležitejšie než záchrana zvieracích životov.

Calum McSwiggan, ktorý sa do nich oprel, je britským youtuberom, ktorý sa zaoberá problematikou práv LGBT, mentálneho zdravia a ďalších sociálnych problémov. Reťaz jeho nedávnych príspevkov na Twitteri zaujala viac ako 6-tisíc ľudí. Počas dlhej doby sa o činy tejto organizácie nikto nezaujímal. Teda až do momentu, kým jednému mladému Angličanovi nepraskli nervy. Nezostručnil svoj hnev do jedného tweetu, ale na jeho profile sa ich objavilo niekoľko.

Photo by @ariamark ??

A post shared by Calum McSwiggan (@calummcswiggan) on


Calum McSwiggan  Tu sú dôvody, prečo by ste nemali darovať peniaze do rúk @PETA, ale radšej by ste ich mali investovať do charitatívnych organizácií pre zvieratá, ktoré si to zaslúžia.


Zatiaľ čo míňajú tisícky na zbytočné PR kampane, zabijú 97% zvierat, ktoré „zachránia“. A to len preto, že si „nemôžu dovoliť“ sa o ne postarať.


Za posledných desať rokov zabila PETA viac než 30-tisíc zdravých mačiek a psov, ktoré boli privedené do ich starostlivosti, pretože je to „správna vec“.


Niektoré z najabsurdnejších vecí, ako míňajú peniaze, je vývoj smiešnej videohry, ktorá kritizuje Pokémonov za to, že jeho tvorcovia ľudí navádzajú ku krutému zachádzaniu so zvieratami.


Taktiež uvádzajú, že Super Mario podporoval kožušinový priemysel a ďalej ho kritizovali za to, že sa kruto správal ku korytnačkám.


Pamätáte si muža, ktorý sa na internete preslávil tým, že zachránil svojho psa pred klokanom? PETA sa ho pokúsila usvedčiť za týranie zvierat.


V súčasnosti sa snažia zničiť kariéru fotografa tvrdením, že práva na jeho fotku opice, ktorá si spravila selfie, patria práve opici.


Taktiež sa pokúsili zaútočiť na obľúbenú zmrzlinu @benandjerrys a pokúsili sa ich donútiť zameniť tradičné mliečne výrobky za ľudské.


Ďalej sa snažia presvedčiť ľudí, aby kŕmili svoje mačky vegetariánskou stravou, pri čom veľmi dobre vedia, že mačky potrebujú jesť mäso, aby prežili.


A namiesto toho, aby sa zamerali na ľudí, ktorí reálne predstavujú hrozbu pre zvieratá, snažia sa zničiť nezávislých farmárov a malé podniky.


Dokonca sa snažia prinútiť ľudí k tomu, aby sa stali vegánmi tým, že v nich prebudia vinu. Namiesto toho, aby jemne ľuďom naznačili, že by bolo múdre skúsiť prejsť na vegánsku stravu, zapĺňajú svoje sociálne siete videami, v ktorých sa trýznia a zabíjajú zvieratá.


Spôsobuje to medzi ľuďmi veľa nepohody a tento spôsob ovplyvňovania ľudí je neetický. A hlavne nefunguje.


Nepodporujte organizáciu, ktorá sa stará viac o seba než o zvieratá, ktorým sľubuje starostlivosť. Radšej podporte charitu, ktorá za to stojí naozaj.


Get to bed you naughty lot, we're helping Santa wrap your presents ✌?️❤️

A post shared by Calum McSwiggan (@calummcswiggan) on

Takto Calum ukončil reťaz svojich nahnevaných príspevkov. Utŕžil veľké množstvo podpory vo forme lajkov a zdieľaní. Napriek tomu sa však našli ľudia, ktorí túto organizáciu stále podporujú a dokonca ju začali hájiť. Pokojne vyjadrite váš názor v komentároch. Zdá sa vám v poriadku takéto konanie charitatívnej organizácie, ktorá sa skrýva za masku milovníkov nemých tvárí?

Dobré promo je určite výhodné, no investícia peňazí, ktoré ľudia dobrovoľne darovali na záchranu zvierat, do reklamnej kampane určite nie je správna.

Pozri aj: Lovci trofejí zastrelili ďalšieho populárneho leva v prírodnej rezervácií. Zábavka pre bohatých spôsobila veľké rozhorčenie

boredpanda.com, twitter.com


Komentovať (0)