brightside.me

/ 0 / Matej Mensatoris
46-ročná Sarah sa rozhodla podstúpiť trojtýždňový experiment, počas ktorého spala výrazne menej ako obvykle. Pri následnom porovnaní fotografií je názorne vidieť ako človek vyzerá, keď málo spí.

Nie je žiadnym tajomstvom, že dobrý a kvalitný spánok je kľúčovým na to, aby sme boli v pohode a zdraví. Väčšina ľudí sa domnieva, že spánok by mal trvať 8 hodín, no ozývajú sa aj hlasy, ktoré tvrdia, že toľko spánku človek nepotrebuje, a že pokojne stačí spať len 6 hodín.

Prečítajte si tiež článok o rastlinách, ktoré ak budete mať v spálni, budete mať lepší a kvalitnejší spánok.

To, či je lepšie spať 6 alebo 8 hodín, zaujímalo aj 46-ročnú Sarah Chalmersovú z Veľkej Británie. Rozhodla sa preto podstúpiť experiment spánkovej deprivácie. Cieľom jej experimentu bolo dozvedieť sa, aké sú fyzické prejavy pri nedostatku spánku. Na začiatku pokusu vedci analyzovali zdravotný stav Sarah a zamerali sa najmä na pleť a kožu.

V prvej časti experimentu Sarah spávala jeden týždeň v priemere len necelé 4 hodiny denne (od 2 do 6 hodín denne). Počas tejto doby sa síce Sarah necítila unavene, ale tiež nemala pocit, že by bola úplne oddýchnutá. „ O tretej hodine popoludní som každý deň pociťovala zvláštny pocit, ako keby som mala opicu“, povedala.

V druhej fáze tentoraz Sarah spala za týždeň asi 5 a pol až 6 hodín denne. V polovici týždňa si všimla, že sa začala unavovať rýchlejšie, začínala byť podráždená, a tiež začala jesť sladkosti, aby získala viac energie. Takisto si všimla, že jej pleť sa prepadla a vyzerala oveľa staršie.

dailymail.co.uk
dailymail.co.uk

Záverečná fáza experimentu bola prinavrátenie sa k bežnej dĺžke spánku. Sarah spala každý deň minimálne 8 hodín denne a pozitívne výsledky na seba nenechali dlho čakať. Po týždni sa jej pleť navrátila do pôvodnej formy a pocity únavy, podráždenosti, či chuti na sladké jedlá, zmizli.

dailymail.co.uk
dailymail.co.uk

Aj takýto malý experiment ukázal, ako je veľmi dôležité dostatočné množstvo spánku. Aj keď je pravda, že niekomu stačí na plnohodnotný odpočinok len 6 hodín spánku, väčšina z nás ho potrebuje viac.

Ak náhodou mávate problémy so zaspávaním, vyskúšajte tento meditačný trik, pomocou ktorého môžete zaspať už do jednej minúty.

interez.sk (Matej Mensatoris), brightside.me


Komentovať (0)