Mladí umelci to Kauflandu opäť natreli, zdroj: Natreto

Spojte chuť vytvoriť niečo originálne s tvorivou energiou mladého pouličného umenia a vznikne nápad, ktorý zaujme.

Tak ako múr na parkovisku predajne Kaufland na bratislavskej Patrónke, ktorý sa nedávno zmenil na netradičné fasádne dielo. O jeho výslednú podobu sa postarala talentová Lera Sxemka.

S myšlienkou pretvoriť vizuálne neatraktívny oporný múr na pouličné umenie prišiel známy predajca potravín po prvý raz v roku 2021. Na uvedenie netradičného nápadu do života vtedy oslovil skupinu NatretoProjekty – Natreto. Tento mladý tím umelcov sa venuje nástenným veľkoplošným maľbám, písmomaliarstvu a grafickému dizajnu. Pod vedením Viktora Fehera na parkovisku  predajne vo Vranove nad Topľou vytvorili mozaiku, či skôr tapetový patern, ktorý výrazne osviežil fádny, 200 metrov dlhý múr.

Kaufland parkovisko na Patrónke v Bratislave, zdroj: Natreto

Graffiti na Patrónke

Tento rok posunul Kaufland myšlienku podpory mladého pouličného umenia ešte o krok ďalej. Na svojich sociálnych sieťach zrealizoval anketu, a dal svojim zákazníkom možnosť vybrať z alternatívnych návrhov od troch talentovaných umelcov tú kreatívnu cestu, ktorá by ich oslovila najviac. Víťazný návrh od autorky Lery Sxemky tak odráža zároveň vkus a cítenie zákazníkov, ktorí tu pravidelne nakupujú.

 „Farebná, šťavnatá a zábavná maľba na stenách bola vytvorená  so zámerom zlepšovať náladu a svojou hravou formou pripomenúť návštevníkom, aby život nebrali tak vážne. Jedzte čerstvé produkty, pite viac vody, a nakupujte v Kauflande!” hovorí samotná autorka.

Lera Sxemka, autorka graffiti

Prípravy a realizácia trvali mesiac

Pravdepodobne najväčšia nástenná maľba na Slovensku s celkovou plochou 1000m2 vznikala aj tentoraz pod vedením skúseného tímu maliarov z firmy Natreto. Na maľbe sa okrem autorky návrhu Lery Sxemky podieľali aj Viktor Feher, Maroš Juhás a Jakub Staš.

Výsledné dielo so sebou na bratislavskú Patrónku prinieslo viac svetla, a najmä radosti z pestrých farieb. Keďže povrch steny nebol v najlepšej kondícii, Lera Sxemka zvolila jednoduchý motív. Kompozícia farebných produktov, prevažne ovocia a zeleniny, sa bude určite páčiť práve mladším ročníkom, pre ktorých je maľba určená.

Už dnes je jasné, že pestré farebné odtiene pozitívne vplývajú na okoloidúcich, dodávajú miestu veselú atmosféru a rodičia s deťmi sa tešia z usmievavých “komixových” výjavov. Ak pôjdete okolo Kauflandu, nezabudnite si ich poriadne obzrieť!

PR článok Kaufland
Uložiť článok

Najnovšie články