Foto: Unsplash

Slovak Telekom čelí rozsiahlemu kybernetickému útoku.

Najväčší slovenský poskytovateľ služieb pevnej telefónnej linky a internetu Slovak Telekom sa počas nedele 26. júna 2022 stal terčom rozsiahleho kybernetického útoku.

Spoločnosť vo svojom vyjadrení na sociálnej sieti Facebook píše, že podnikla viaceré analýzy na vyhodnotenie celkových dopadov útoku. Taktiež realizuje množstvo aktivít pre obnovovanie viacerých interných systémov.

„Našou najvyššou prioritou je, aby naši zákazníci mohli neustále využívať svoje služby na našich sieťach. Aj v tejto situácii vkladáme extra úsilie, aby prevádzka služieb našim zákazníkom prebiehala v plnom režime, či ide o mobilné paušály, predplatené služby, pevný internet alebo TV služby,“ píše Telekom vo svojom vyjadrení.

Reprofoto: Facebook.com (telekom.sk)

„V súčasnosti sú však zasiahnuté naše interné IT systémy, bez ktorých nefunguje náš web či Telekom aplikácia. Dovolateľnosť na naše telefonické linky je limitovaná, či už služby zákazníkom alebo technický helpdesk. Naše predajne sú otvorené, ale momentálne fungujú iba v obmedzenom režime, kým nedôjde k postupnej obnove IT systémov,“ dodáva.

To, či pri útoku došlo aj k úniku osobných údajov klientov, zatiaľ nie je známe. Telekom však únik tohto typu zatiaľ neeviduje. Vzhľadom na masívny rozsah kybernetického útoku sa nedá vylúčiť, že sprevádzkovanie niektorých systémov bude trvať aj  niekoľko desiatok hodín.