Pri pohľade na profitujúce veľké potravinové reťazce si dnes už len málo ľudí spomenie na to, že nie každému to na slovenskom trhu vyšlo. Začiatkom roka sme vám priniesli príbeh Hypernovy, ktorá k nám vstupovala s vysokými ambíciami. Jej obchodná púť u nás nemala šťastný koniec a rovnako to bolo aj s francúzskymi hypermarketmi Carrefour.
Sieť obchodov s modro-červeným logom v súčasnosti patrí medzi tie absolútne najväčšie potravinové reťazce sveta. Svoj úspech z mnohých iných krajín však Carrefour na Slovensku nezopakoval a jeho tunajšia kapitola sa skončila skôr, ako vôbec začala. Faktom je, že medzi otvorením prvej, a zatvorením poslednej predajne ubehlo až 18 rokov, no slovenské fungovanie sa nedá označiť ako úspešné. Poďme ale pekne poporiadku.
Prišiel na prelome milénií
Vstup francúzskeho reťazca na Slovensko datujeme do roku 2000, kedy otvoril svoju prvú predajňu v našom hlavnom meste. Konkrétne to bolo v Petržalke, ku ktorej sa už čoskoro pridala vlajková loď v nákupnom centre Polus. Ako uvádza portál Startitup, Carrefour spočiatku ponúkal tovar od domácich producentov a prezentoval koncept veľkých hypermarketov. Už v roku 2001 rozšíril svoju flotilu o obchody v Žiline a Košiciach.

Strategicky rozmiestnené predajne spojené so svetovo známym menom sa zdali ako sľubný štart a mnohí by očakávali rýchlu expanziu do ďalších miest. Opak bol pravdou a francúzsky obchodník sa takpovediac zasekol na čísle 4. Ťažko povedať, čo mohlo za týmito okolnosťami stáť, no podľa portálu Trend mohli Francúzi doplatiť na zmenu správania spotrebiteľov a módu, v rámci ktorej sa do popredia tlačili menšie a kompaktnejšie supermarkety.
Dá sa povedať, že podobný scenár sa odohral aj pri Hypernove, ktorej sa podarilo v krátkom čase od jej vstupu na náš trh v roku 2001 otvoriť dve desiatky predajní po celej krajine. Napriek tomu ju rýchlo dobehol nastolený spotrebiteľský trend. Je preto pravdepodobné, že Carrefour pochopil nezlúčiteľnosť svojho konceptu s vtedajším správaním slovenského zákazníka. V roku 2005 spustil kampaň, ktorá vyvolala doslova nákupné šialenstvo. Všetko však bolo inak, ako sa na prvý pohľad zdalo.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- prečo skončila kampaň fiaskom;
- s akými problémami Carrefour zápasil;
- čo sa udialo v posledných rokoch jeho fungovania.
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Interez PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Ste tu za hodinu, najete sa od 5 eur: O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli, musíte ho vidieť
Detské nosové vakcíny proti chrípke boli fuč za pár hodín. Vieme, kedy príde posledná dávka, niektorí rodičia sú zúfalí
Budú v sobotu na Sviatok Všetkých svätých otvorené obchody? Pozrite sa, ako to bude po novom, reťazce hlásia zmeny
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video
Boli sme sa v Bratislave zaočkovať proti covidu bez registrácie: Rad nemal konca, ľudia vtipkovali o kukurici. Na toto sa pripravte
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny












Nahlásiť chybu v článku