Pri pohľade na profitujúce veľké potravinové reťazce si dnes už len málo ľudí spomenie na to, že nie každému to na slovenskom trhu vyšlo. Začiatkom roka sme vám priniesli príbeh Hypernovy, ktorá k nám vstupovala s vysokými ambíciami. Jej obchodná púť u nás nemala šťastný koniec a rovnako to bolo aj s francúzskymi hypermarketmi Carrefour.
Sieť obchodov s modro-červeným logom v súčasnosti patrí medzi tie absolútne najväčšie potravinové reťazce sveta. Svoj úspech z mnohých iných krajín však Carrefour na Slovensku nezopakoval a jeho tunajšia kapitola sa skončila skôr, ako vôbec začala. Faktom je, že medzi otvorením prvej, a zatvorením poslednej predajne ubehlo až 18 rokov, no slovenské fungovanie sa nedá označiť ako úspešné. Poďme ale pekne poporiadku.
Prišiel na prelome milénií
Vstup francúzskeho reťazca na Slovensko datujeme do roku 2000, kedy otvoril svoju prvú predajňu v našom hlavnom meste. Konkrétne to bolo v Petržalke, ku ktorej sa už čoskoro pridala vlajková loď v nákupnom centre Polus. Ako uvádza portál Startitup, Carrefour spočiatku ponúkal tovar od domácich producentov a prezentoval koncept veľkých hypermarketov. Už v roku 2001 rozšíril svoju flotilu o obchody v Žiline a Košiciach.

Strategicky rozmiestnené predajne spojené so svetovo známym menom sa zdali ako sľubný štart a mnohí by očakávali rýchlu expanziu do ďalších miest. Opak bol pravdou a francúzsky obchodník sa takpovediac zasekol na čísle 4. Ťažko povedať, čo mohlo za týmito okolnosťami stáť, no podľa portálu Trend mohli Francúzi doplatiť na zmenu správania spotrebiteľov a módu, v rámci ktorej sa do popredia tlačili menšie a kompaktnejšie supermarkety.
Dá sa povedať, že podobný scenár sa odohral aj pri Hypernove, ktorej sa podarilo v krátkom čase od jej vstupu na náš trh v roku 2001 otvoriť dve desiatky predajní po celej krajine. Napriek tomu ju rýchlo dobehol nastolený spotrebiteľský trend. Je preto pravdepodobné, že Carrefour pochopil nezlúčiteľnosť svojho konceptu s vtedajším správaním slovenského zákazníka. V roku 2005 spustil kampaň, ktorá vyvolala doslova nákupné šialenstvo. Všetko však bolo inak, ako sa na prvý pohľad zdalo.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- prečo skončila kampaň fiaskom;
- s akými problémami Carrefour zápasil;
- čo sa udialo v posledných rokoch jeho fungovania.
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko








Nahlásiť chybu v článku