Sociálna poisťovňa (SP) zasiela živnostníkom a samostatne zárobkovo činným osobám (SZČO) oznámenia o novej výške poistného. Súvisí to so zmenou minimálneho a maximálneho vymeriavacieho základu od nového roka.
správy od nás budete mať ako prví.
Zmena sa dotkne tisícok Slovákov
Spolu zašle SP 187 529 oznámení buď listom prostredníctvom pošty, alebo elektronicky. Informoval o tom hovorca SP Martin Kontúr.
Minimálne poistné pre SZČO s minimálnym vymeriavacím základom predstavuje 216,13 eura mesačne. SZČO s maximálnym vymeriavacím základom budú tento rok platiť maximálne poistné vo výške 3025,93 eura. Od nového roka je minimálne poistné pre dobrovoľne poistenú osobu dôchodkovo, nemocensky a v nezamestnanosti 229,17 eura mesačne.
„Nová výška poistného sa od 1. januára tohto roka týka 187 326 SZČO, ktorým sa mení minimálny vymeriavací základ, a ďalších 203 SZČO si musí platby upraviť pre zmenu maximálneho vymeriavacieho základu,“ informoval Kontúr s tým, že obe skupiny musia uhradiť odvody v novej výške do 8. februára tohto roka.
SP zasiela oznámenia o novej výške poistného aj SZČO s pozastaveným výkonom činnosti, aby po ukončení pozastavenia vedeli, v akej výške majú platiť odvody.
Kalište Nemci vypálili, obyvateľov postrieľali. Prešli sme sa po zaniknutej obci, v ktorej mnohí zhoreli zaživa
Mária s manželom kúpili dom z roku 1958 za 55 000 eur. Prerábali ho 4 roky, väčšinu prác zvládli sami
Rozhovor so sprievodkyňou na konci života Janou Gorst: Ako sa postarať o umierajúceho a čo pred smrťou ľutujeme
Boli sme na zabarikádovanom námestí, kde prebiehali násilné protesty: Ľudia tam bývajú v stanoch vyše mesiaca
Na dne Liptovskej Mary zostali príbehy 13 obcí: Navštívili sme miesto, ktoré pripomína zmiznuté domovy
















Nahlásiť chybu v článku