Foto: sexistickykix.sk

Súťaž Sexistický kix už po tretíkrát vyberala najsexistickejšiu reklamu, ktorú zadávatelia nasadili za uplynulý rok.

Súťaž Sexistický kix, ktorá už po tretíkrát vyberala najsexistickejšiu reklamu za uplynulú sezónu, pozná víťazov. Nálepka „najsexistickejšia“ za nevhodné nahotinky v reklame putuje značke Klenoty Aurum, ktorá prišla na jeseň tohto roka s poriadne odvážnou kampaňou. Na túto priečku ju nominovala odborná porota.

Rozhodnutie odbornej poroty

Foto: sexistickykix.sk

 

1. miesto

Najsexistickejšiu reklamu vyberala aj široká verejnosť v internetovom hlasovaní na webe samotnej súťaže. Za úplný top označila reklamu spoločnosti RV Trailer.

Foto: sexistickykix.sk

2. miesto

V tesnom závese za anticenou sa v hlasovaní verejnosti umiestnila reklama pizzerie TUSI, v ktorej reštaurácia hovorila o tom, že správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať a použila k tomu nevhodný vizuál. Žena na ňom totiž sedí rozkročená na sporáku.

Foto: sexistickykix.sk

3. miesto

Blízko k titulu „najsexistickejšia“ reklama mal aj inzerát od neznámej firmy na čistenie cesnaku v Raslaviciach.

Foto: sexistickykix.sk

Medzi nominácie na anticenu sa dostali aj ďalšie nevhodné reklamy, pri ktorých by mali ich zadávatelia popremýšľať o etike. Súťaž Sexistický kix pranieruje neetickú reklamu, ktorá znevažuje ľudí na základe rodu.

„Anticena Sexistický kix chce týmto spôsobom pre ľudí vytvoriť priestor, aby mohli verejne protestovať proti sexizmu v reklame. Veríme, že práve možnosť vybrať si z rôznych sexistických prvkov poukáže na skutočnosť, že verejnosť nevníma ako problematickú iba nahotu, ale aj rodové stereotypy, spredmetňovanie či znevažujúci jazyk,“ povedala o anticene Jitka Dvořáková, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

Tento článok vznikol v spolupráci so StartItUp
sexistickykix.sk

 

Uložiť článok

Najnovšie články