Foto: Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Polícia vtipnou kampaňou zasiahla až pol milióna užívateľov Facebooku.

Polícia Slovenskej republiky ešte pred Vianocami uverejnila na Facebooku netradičné vianočné pohľadnice adresované najhľadajnejším Slovákom. Vtipnými textami ich vyzývala, aby sa dostavili na adresu Chorvátska 5 v Bratislave, kde sídli Ústav na výkon väzby a Ústav na výkon trestu odňatia slobody. Kampaň bola mimoriadne úspešná, ako informuje polícia, a celkový zásah štyroch príspevkov do dnešného dňa presiahol hranicu 500 000 užívateľov Facebooku.

Všetci štyria sa mali dopustiť závažnej trestnej činnosti a patria medzi najhľadanejších Slovákov. Išlo o Ľuboša Kosíka, ktorý je na úteku od 2016 a hľadaný je pre vydieranie. Viliam Mišenka je hľadaný pre úkladnú vraždu, a na úteku je od 2018. Henricha Szűcsa hľadá polícia za vydieranie a zločineckú skupinu, na úteku je tri roky. Polícia hľadá aj Mariána Štajgára za vraždu, ktorý uteká od 2012, priblížil hovorca Prezídia Policajného zboru Michal Slivka pre TASR.

Súčasťou bannerov boli humorné texty, ktoré sa týkali charakteristiky spôsobu života alebo vzhľadu hľadanej osoby, pričom všetci boli odkazovaní na návštevu adresy v Bratislave, na ktorom sídli ústav na výkon väzby a ústav na výkon trestu odňatia slobody,“ priblížil hovorca.

V prípade Kosíka sa odkaz niesol v znamení ponuky lyžovačky v Nízkych Tatrách, keďže podľa medializovaných informácií sa má dlhodobo zdržiavať v Afrike.

Foto: Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Pri Mišenkovi bola vyzdvihnutá jeho záľuba v cestovaní po Južnej Amerike a polícia ho vyzýva, že hľadá sprievodcu.

Foto: Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Hľadaný Szűcs bol prizvaný do partie „takáčovcov“, ktorej členovia sú momentálne stíhaní väzobne, aby si s nimi zahral karty.

Foto: Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Napokon pri Štajgárovi bolo poukázané na estetický zákrok, ktorý podstúpil v minulosti, keď si nechal „nastreliť“ vlasy.

Foto: Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Viceprezidentka PZ Jana Maškarová hovorí, že spojenie vážnej témy s humorným spracovaním sa dostalo k vysokému počtu užívateľov. Tým sa podľa nej úmerne zvyšuje šanca na získanie akýchkoľvek užitočných informácií pre policajtov.

Pre niektorých užívateľov boli tieto osoby určite niečím novým, a preto sme radi, že sa im takýmto spôsobom dostali do povedomia. V podobných kampaniach budeme pokračovať aj v budúcnosti,“ povedala Maškarová.

Slivka poznamenal, že spracovanie kampane bolo inšpirované minulými kampaňami Europolu. V minulosti Europol odhaľoval tváre a identity hľadaných zločincov z celej Európy prostredníctvom adventného kalendára.

0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )