Foto: Leonid Mamchenkov, David Guo (flickr)

Tieto produkty sa líšia vo veciach, ktoré by vám nikdy nenapadli.

Niektorí ľudia hovoria, že niečo nové sa na svete vymyslí už len ťažko. Samozrejme, môžeme oponovať, že zakaždým sa stretávame s novými a lepšími produktmi, no zároveň si nemôžeme nevšimnúť, ako veľmi sa na seba niektoré z nich podobajú.

Pepsi vs. Coca-Cola

pixabay

Tieto dve konkurenčné firmy sú asi najznámejšie na svete. Ľudia sa vo všeobecnosti delia na dve skupiny – na milovníkov Pepsi a milovníkov Coca-Coly. Podľa výskumov oba nápoje skutočne chutia odlišne. Zatiaľ čo Pepsi je sladšia a cítiť v nej citrón, Coca-Cola má jemnú vanilkovú príchuť. Napriek tomu je ich zloženie takmer identické, aj keď sa to na prvý pohľad zdať nemusí. Pepsi totiž aditíva udáva vo forme éčok, zatiaľ čo Cola zvykne látky pomenovať ich názvami.

Lay’s vs. Pringles

pixabay

Ďalší večný boj – ktoré zemiakové lupienky sú lepšie? Ich chuť je takmer rovnaká, ale nie úplne. V skutočnosti Pringles tvorí len 42% zemiakov a do výroby sa pridáva aj kysnuté cesto. Na druhej strane Lay’s sú klasické vyprážané zemiakové lupienky.

Lipton vs. Nestea

pixabay

Rivalita týchto dvoch nápojov je asi rovnaká ako pri Pepsi a Coca-Cole, len nie je taká viditeľná. Z pohľadu obsahu a chuti sú takmer rovnaké, nájdete v nich koncentrovaný čaj, vodu a cukor alebo sladidlo. Podľa etikety však Nestea používa prírodné dochucovadlá, pričom Lipton stavil na tie, ktoré sú s prírodnými takmer totožné. Zdá sa však, že Lipton má viac fanúšikov, pretože Nestea v roku 2008 zrušila dodávanie do viacerých krajín.

Burger King vs. McDonald’s

pixabay

Bez rečí asi môžeme priznať, že burger patrí k najobľúbenejším jedlám z ponuky rýchleho občerstvenia. Hoci ich názov je rovnaký, receptúra sa často líši. Na klasických žemliach Burger Kingu nájdete sezamové semienka, na tých od McDonald’s nie (ak sa bavíme o ponuke malých burgerov). Pri porovnaní ich nutričných hodnôt uvidíme asi najväčší rozdiel. McDonald’s uvádza, že ich burger má 300 kcal, no Burger King uvádza až 550 kcal.

Orbit vs. Airwaves

pixabay

Aj pri týchto produktoch záleží najmä na príchuti, akú preferujete. Štatisticky najviac zákazníkov – až 61% siahne po mätovej príchuti. Každý máme to svoje, no podľa prieskumov ľudia radšej siahnu po značke Orbit, a to najmä kvôli dlhšej trvácnosti chuti. Okrem toho je pre mnohých žuvačka Airwaves po čase až príliš tvrdá.

Pozri aj: Dojedala zvyšky po kolegoch a nepohrdla ani odpadkami. Vďaka tomu si našetrila až 26-tisíc eur

brightside.me
Uložiť článok

Najnovšie články