Trojhodinová cesta z portugalského mesta Faro do írskeho Dublinu sa zmenila na 15-hodinový pobyt na palube lietadla.
Ako píše The Irish Times, v dôsledku veternej smršte Ashley sa trojhodinová cesta lietadlom pretiahla na 15 hodín, počas ktorých boli pasažieri uväznení na palube.
15 hodín na palube bez prídelu bezplatnej vody
Cesta začala v nedeľu o deviatej ráno na letisku v portugalskom meste Faro. Pilot sa mal počas letu dvakrát pokúsiť pristáť v Írsku. Nakoniec namiesto toho s lietadlom priletel až do Manchestru, následne do Birminghamu.
Pasažierom však hraničná kontrola nedovolila opustiť palubu. Rozhodnutie nenechať pasažierov odísť z lietadla malo zaznieť preto, že cestovali medzi dvoma krajinami Európskej únie.

Nepríjemnú skúsenosť s prístupom samotnej posádky opísal jeden z pasažierov pre The Irish Times. Ako hovorí, na palube čoskoro došlo jedlo, voda, a v jednom momente dokonca aj toaletný papier. Mnoho žien tiež prekonalo úzkostné záchvaty.
V jednom momente mala posádka doplniť zásoby na palube. Podľa výpovede nespokojného pasažiera však išlo len o 10 sendvičov naviac. Ako dodáva: „Premýšľam, ako a prečo nepriniesli napríklad 150 fliaš s vodou, alebo si nepovedali, že možno budú potrebovať viac než 10 sendvičov.“
Oveľa väčší problém však prišiel v momente, keď mu letuška po deviatich hodinách na palube chcela vyúčtovať fľašu s čistou vodou.

„Spolu s vodou mi priniesli platobný terminál. Spýtal som sa letušky, či ma necháva platiť za čistú vodu deväť hodín po tom, ako sme vyrazili. Povedala, že áno, pretože musí, no a ja som jej tvrdohlavo vrátil fľašu. Nakoniec som si o pol hodinu neskôr fľašu predsa len kúpil, pretože som bol príliš smädný na to, aby ma zastavila vlastná hrdosť.“
Podľa jeho vyjadrenia „Ryanair v žiadnom bode tohto 15-hodinového zážitku [pasažierov] neponúkol, ani im neposkytol tak málo, ako obyčajnú fľašu s vodou zadarmo.“
„Pasažieri na bezplatné jedlo a vodu nemajú nárok.“
Hovorkyňa spoločnosti Ryanair sa vo vyjadrení úprimne ospravedlnila „za odklon a meškanie letu, spôsobené tropickou búrkou Ashley a našu povinnosť uprednostniť bezpečnosť cestujúcich“.
„Cestujúcim bolo poskytnuté občerstvenie na predaj zo služby palubného baru, cestujúci nemali nárok na bezplatné jedlo alebo nápoje na palube, a nemajú nárok na ‘kompenzáciu’, keďže tieto meškania a odklony spôsobila tropická búrka, ktorá bola zjavne mimo kontroly Ryanairu.“
Nakoniec poďakovala operačným tímom a posádkam, ktoré „pracovali v extrémne ťažkých podmienkach, aby dostali pasažierov späť do Dublinu namiesto toho, aby lety zrušili alebo ich nechali uviaznuť na britských letiskách“.
Ladislav otvoril unikátne kino, aké inde na Slovensku nenájdete: Ľudia odchádzajú nadšení, na vstupnom ušetria
Záhada rumunského národného pokladu: Zo strachu pred Nemcami ho poslali ukryť do Ruska. Dodnes ho nemajú naspäť
Mačetou ju udreli do hlavy, na zemi bola zbraň. Dian Fossey milovala gorily a položila za ne život, jej smrť je záhadou
Ricardo sa prisťahoval na Slovensko: Keď som sem prišiel, prenájmy v Bratislave stáli 600 eur, životné náklady stúpajú
Videli sme najkrajšie vianočné trhy u nás: Cítili sme sa ako v rozprávke, viadukt sa rozsvietil prvýkrát za 90 rokov
Matúš chodí všade pešo: V tejto európskej krajine sme sa báli. Chodník na Novom Zélande začína dezinfekčnou stanicou
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom
Stavať ho začali ešte za Mečiara: Pri tuneli Višňové sa vystriedalo 12 ministrov, skoro po 30 rokoch ho otvárajú
Zažili sme unikát, aký inde na Slovensku nenájdete: V decembri sme sa ocitli v srdci džungle, zaplatíte 8 eur









Nahlásiť chybu v článku