pixabay.com

Počas najbližších dvoch rokov by na slovenskej a poľskej strane Vysokých Tatier malo pribudnúť dokopy 60 kilometrov cyklistických trás a infraštruktúra pre cyklistov.

Deväť poľských a slovenských samospráv a Európske zoskupenie územnej spolupráce Tatry podpísalo partnerskú zmluvu, ktorou oficiálne otvorili vlajkový projekt spojený s realizáciou druhej etapy Historicko-kultúrno-prírodnej cesty okolo Tatier.

Na poľskej strane bude chodník pokračovať od mesta Nowy Targ na východ cez Gminu Szaflary až k hraničnému priechodu Kacwin – Veľká Franková. Rovnako na slovenskej strane bude dokončená hlavná trasa Cesty okolo Tatier a vznikne kompletný cyklistický úsek od hranice Chocholów – Suchá Hora na západ až po hranicu Kacwin – Veľká Franková na východe. „Na slovenskej strane budú partneri pokračovať vo výstavbe cyklistických trás od Ždiaru v smere na Tatranskú Kotlinu a Spišskú Belú ďalej do Kežmarku. Okrem toho na Slovensku vzniknú ďalšie úseky Cesty okolo Tatier v Liptovskom Mikuláši, Trstenej a úsek Hniezdne – Stará Ľubovňa. To znamená, že partneri doplnia a napoja jednotlivé úseky cesty, ktoré boli vybudované v predchádzajúcom období,“ informovala Radoslava Krafčíková.

Všetky cyklistické trasy budú realizované na samostatných cestách pre cyklistov, väčšinou s asfaltovým povrchom, ako to bolo v prípade prvej etapy Cesty okolo Tatier. „Tie umožnia bezpečnú jazdu na bicykli po pohraničí a spoznávanie miest s historickými, kultúrnymi a prírodnými hodnotami,“ vysvetlila.

Partneri projektu sa podľa nej postarali aj o zabezpečenie doplnkovej infraštruktúry, ktorá bude slúžiť cyklistom, ale aj korčuliarom na jednotlivých úsekoch trás. „Vybuduje sa 15 odpočívadiel s vybavením, stojany na bicykle, samoobslužné servisné stojany. V poľskom Nowom Targu, v mieste spojenia prvej a druhej etapy Cesty okolo Tatier, bude pri železničnej stanici vybudované bezplatné parkovisko pre cyklistov typu „park and ride“ (zaparkuj a choď),“ objasnila Krafčíková. S realizáciou investičných aktivít vo výške šesť miliónov eur sa začne na jar budúceho roka, ukončené by mali byť na jeseň 2018.

Na vlajkovom projekte spolupracuje deväť poľských samospráv a päť slovenských, ide o mestá Kežmarok, Spišskú Belú, Liptovský Mikuláš, Starú Ľubovňu a Trstenú. V rokoch 2014 a 2015 vzniklo približne 100 kilometrov cyklistických trás v rámci prvej etapy.

TASR
Uložiť článok

Najnovšie články