Ilustračná foto: Unsplash (Fernand De Canne)

Obľúbené H&M-ko začne požičiavať oblečenie.

Predajca odevov Hennes & Mauritz (H&M) sa rozhodol otestovať službu požičiavania oblečenia. Odevný priemysel čelí totiž stále väčšie kritike kvôli plytvaniu a znečisťovaniu. Záujemcovia si tak môžu v zrekonštruovanom obchode v centre Štokholmu teraz požičať oblečenie za 350 švédskych korún (asi 32 eur) týždenne, upozornila agentúra Bloomberg.

Spoločnosť tak nasleduje konkurenčné firmy Banana Republic a Urban Outfitters, ktoré podobné služby začali poskytovať v tomto roku a snaží sa napojiť na trh, ktorého hodnota vlani dosiahla jednej miliardy eur.

S ponukou predaja alebo prenájmu použitého oblečenia v Európe tiež expandujú aj internetové obchody ako sú Vinted či Hurr Collective.

Výklad jednej z predajní reťazca H&M. Foto: Unsplash (Jonas Lee)

Ponuka H&M je obmedzená na kolekciu 50 kusov odevov a využiť ju môžu členovia vernostného programu firmy. H&M vyhodnotí program po troch mesiacoch prevádzky a posúdi, či ho ďalej rozšíri. Obchod, v ktorom je k dispozícii požičovňa, ponúkne aj opravovňu odevov, kaviareň a kozmetický salón.

Šéf firemného rozvoja H&M Daniel Claesson verí, že o požičovňu bude záujem. Analytik spoločnosti Credit Suisse Simon Irwin ale o pláne pochybuje a neverí, že to by to ako podnikateľský model mohlo fungovať.

Odevný priemysel je pod zvýšeným dohľadom, pretože podľa OSN je zodpovedný až za desať percent emisií skleníkových plynov a spotrebuje viac energie ako letecká a lodná doprava dohromady. Módny reťazec H&M chce do roku 2040 dosiahnuť bodu, kedy budú jej emisie skleníkových plynov negatívne, teda že bude schopný urobiť kroky, ktoré jeho emisie viac ako vykompenzujú.

0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )