Nemecko chce do roku 2030 zakázať autá so spaľovacím motorom

inhabitat.com
Nemecká spolková rada presadzuje myšlienku aby krajina do roku 2030 zakázala predaj áut so spaľovacím motorom. Túto snahu sa pokúša zaviesť aj do zákonov Európskej Únie. Znamená to, že si po tomto roku už nebudeme môcť kúpiť žiadne auto s benzínovým či naftovým motorom?

Krajina, ktorá je domovom legendárnych automobilových značiek ako je Mercedes, BMW, či Volkswagen uvažuje, že sa vzdá do 15 rokov výroby áut so spaľovacími motormi. To, čo teraz vyzerá ako nemožné, bude asi o niekoľko rokov realitou. Nemecká spolková rada v snahe znížiť vypúšťanie emisií do ovzdušia schválila nariadenie, ktoré volá po zákaze benzínových a dieslových motorov.

Príkladom znižovania emisií skleníkových plynov môže byť stredoamerická Kostarika. Tá v roku 2015 vyrobila neuveriteľných 99 % svojej energie práve z obnoviteľných zdrojov. Prečítajte si, ako sa jej to podarilo.

Nemecká spolková rada zároveň žiada, aby Európska únia zaviedla rovnaké nariadenie aj do svojej legislatívy. Aj keď Únia takejto požiadavke najskôr nevyhovie, Nemecko patrí aj tak medzi silných európskych hráčov, a tak existuje predpoklad, že v budúcnosti sa tomu Európska únia nevyhne. Automobilky si zatiaľ z týchto rozhodnutí ťažkú hlavu nerobia. Neveria tomu, že by Nemecko naozaj tak radikálne zakročilo voči spaľovacím motorom, a to ešte za taký krátky čas. Avšak niektorí nemeckí predstavitelia sú iného názoru.

bbci.co.uk
bbci.co.uk

„Ak berieme vážne klimatickú dohodu z Paríža, potom by nové autá po roku 2030 nemali mať spaľovací motor, ktorý produkuje emisie,“ povedal pre Der Spiegel predseda Strany zelených, Oliver Krischer.

Nemecko sa už predtým zaviazalo znížiť produkciu emisií oxidu uhličitého o 95 % do roku 2050. Aj napriek obrovským dotáciám do elektrických automobilov však ich predaje nenasvedčujú, že sa tento cieľ začne tak rýchlo plniť. Rezolúcia v snahe znížiť atraktívnosť spaľovacích motorov chce, aby autá s takýmito motormi boli viac zdanené, alebo naopak, aby autá s elektrickými motormi boli viac daňovo zvýhodňované. Potrebné je tiež budovanie rozsiahlej siete dobíjacích staníc.

Ozývajú sa ale aj hlasy, ktoré hovoria, že elektrické autá nie sú úplne ekologické, a že produkcia emisií sa presúva na elektrárne, ktoré budú energiu vyrábať. Navyše batérie, ktoré sú súčasťou takých áut, môžu predstavovať potenciálne ohrozenie pre životné prostredie.

apcuk.co.uk
apcuk.co.uk

Na druhej strane však porovnanie uhlíkovej stopy spaľovacích a elektrických motorov vychádza v prospech elektromobilov, čo je aj dôvod, prečo sa na ne čoraz viac obracajú krajiny v snahe znížiť emisie z dopravy.

„Aby sa predišlo najhorším dopadom klimatických zmien, musíme presadzovať autá, ktoré nebudú produkovať žiadne, alebo minimálne emisie,“ povedal Luke Tonachel, riaditeľ americkej rady na ochranu prírodných zdrojov. Zároveň dodal, že pri autách to nekončí a bude potom potrebné zameranie sa na samotnú produkciu elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov.

Uvidíme, ako sa situácia bude vyvíjať, no všetko nasvedčuje tomu, že spaľovacie motory pomaly, ale isto smerujú do histórie a budú nahradzované alternatívnymi pohonmi. Je ale jasné, že tieto zmeny budú postupné, a tak tí, ktorí nedajú dopustiť na klasický spaľovací pohon, sa zatiaľ nemusia ničoho obávať.

interez.sk (Matej Mensatoris), takepart.com



Share on Facebook0
Zobraziť viac
Komentovať (0)