Foto: Wood & Company

Zelená fasáda bude mať výšku 18 metrov a dĺžku 130 metrov. Miesto na život tu nájde 40-tisíc rastlín rôznych druhov.

Ešte v septembri sme vás informovali, že jedno z najpopulárnejších bratislavských nákupných centier dostane masívnu prístavbu. Výstavba je momentálne v plnom prúde a návštevníci Auparku sa už čoskoro môžu tešiť na ešte väčšie a atraktívnejšie nákupy. Obrovské predajne by tu mala otvoriť skupina Inditex, ktorá zastrešuje populárne brandy ako Zara, Stradivarius či Bershka.

Zelený dizajnový kabát

Aupark sám seba považuje za prémiové centrum, v ktorom nakupujú najbohatší Bratislavčania a na tom by chcel aj stavať. „V porovnaní s ostatnými hráčmi má priemerný návštevník Auparku o 30 % vyššie príjmy. V kombinácii s dodatočnými službami či prítomnosťou Sadu Janka Kráľa sa tak posilní „destinačný“ charakter nákupného centra, kam sa chodí za nákupmi, aj za trávením voľného času,“ povedal ešte pred časom majiteľ.

Foto: Wood & Company

Práve na Sad Janka Kráľa by mala nadviazať aj zelená fasáda, ktorej podobu odhalili zverejnené vizualizácie. „Bratislavský Aupark vnímame ako súčasť najstaršieho verejného parku v strednej Európe pri Dunaji. V tomto kontexte sme kládli dôraz na riešenie fasády, ktorá bude zároveň zelená, úsporná a podporí energetickú nezávislosť budovy,“ približuje v tlačovej správe Juraj Jančina, ktorý stojí nielen za koncepciou novej fasády, ale rovnako tak aj za ideou bratislavského nákupného centra Aupark.

Foto: Wood & Company

Zelená fasáda bude mať výšku 18 metrov a dĺžku 130 metrov. Miesto na život tu nájde 40-tisíc rastlín rôznych druhov. „Efekt zelenej fasády je dlhodobý a prejavuje sa hlavne zlepšením mikroklímy vo forme zvýšenia prirodzenej vlhkosti, zníženia prašnosti a hlučnosti a vytvorenia zázemia pre život hmyzu. Tento prístup je zvlášť dôležitý v priestore, kde naše centrum susedí s dopravnou tepnou mesta,“ uviedla Veronika Košická, riaditeľka nákupného centra Aupark Bratislava.

Uložiť článok

Najnovšie články