foto: Unsplash

Už niekoľko generácií má svoje pomenovanie na základe špecifík, ktorými sa vyznačuje.

Či už hovoríme o mileniáloch, Baby boomers, či generácii X, každá generácia prežívala obdobie mladosti a dospievania inak, každá prežívala iné výhody a nevýhody. Tou najaktuálnejšou bola doteraz generácia mileniálov, o ktorej sa pomerne veľa hovorilo a stále hovorí. Zdá sa však, že na ich miesto nastupuje nová generácia, a to generácia Alfa.

Čím sa generácia vyznačuje?

Jednou zo známych pomenovaní generácií je napríklad generácia Baby boomers, teda skupinka ľudí, ktorá zažila obdobie po druhej svetovej vojne. Nielenže sa veľa detí narodilo, ale deti zažívali rozmach a nástup lepších časov. Po generácii Baby boomers nasledovala generácia X, ktorá nie je časovo presne ohraničená, jej začiatok s avšak odhaduje na 60.-80. roky 20. storočia. Na Slovensku sa tejto generácii hovorilo aj Husákove deti. Čoraz viac ľudí sa venovalo podnikaniu, menila sa miera rozvodovosti a čoraz viac matiek chcelo popri deťoch aj kariéru.

Nástup generácie Alfa

Aktuálnejšou generáciou je tzv. generácia mileniálov alebo generácia Y. Tento pojem sa prvýkrát objavil v roku 1993 a ide o deti „babyboomerov“ a generácie X. Táto generácia sa vyznačuje najmä tým, že má blízko k médiám, komunikačným prostriedkom a technológiám. Práve k tejto generácii patria možno aj mnohí z vás, no generácia mileniálov musí pomaly ale isto ustúpiť tej novej, a to generácii Alfa.

Foto: unsplash

Čo je generácia Alfa?

Generáciu Alfa tvoria deti mileniálov, teda deti, ktoré sa narodili už v 21. storočí. Aj keď sa o generácii začalo diskutovať viac len nedávno, pojem sa prvýkrát objavil už v roku 2005. O tom, čo presne generácia Alfa znamená, sa zatiaľ ešte tiež vedú debaty no väčšina názorov sa zhoduje, že ide o generáciu detí, ktorá sa narodila po roku 2010, to znamená, že väčšina z nich ešte nestihla ani dosiahnuť obdobie puberty.

Instagram a iPad

Prečo práve rok 2010? Okolo tohto roku totiž prvýkrát uzreli svetlo sveta Instagram či iPad. Odhaduje sa, že táto generácia pretrvá do roku 2025, pričom do tejto kategórie budú patriť dve miliardy ľudí. Už teraz sa každý týždeň na svete narodí až 2,5 milióna nových prírastkov do generácie Alfa.

V čom bude generácia Alfa iná?

Odborníci si myslia, že jednou zo zmien bude fakt, že generácia Alfa bude omnoho viac zameraná na značku, a to v oblasti obliekania sa, ale aj stravovania. Postačovať už nebudú akékoľvek potraviny, budú musieť byť značkové. Tento fakt si uvedomujú už mnohé spoločnosti a prispôsobujú tomu aj svoje marketingové stratégie.

Foto: unsplash

Bohatá generácia

Ďalšou zmenou je fakt, že generácia Alfa sa stane tou, ktorá bude v domácnosti do značnej miery rozhodovať o financiách. Dokazuje to výskum, ktorého sa zúčastnilo 8 000 rodičov mileniálnej generácie so svojimi deťmi vo veku od 4 do 9 rokov. Rodičia priznali, že až v 65 percentách prípadov svoje financie utrácali na základe návykov a preferencií svojho dieťaťa.

Smartfón náš každodenný

Generácia Alfa bude okrem iného aj generácia detí, ktoré už takmer od plienok nepustia z rúk smartfóny a posielať správy a zdieľať obsah na sociálnych sieťach sa naučia pomaly skôr, ako sa naučia chodiť. Pôjde však zároveň o najrýchlejšie sa meniacu generáciu, keďže technológie sa menia každým dňom a deti sa jej už teraz prispôsobujú závratne rýchlym tempom.

Na základe zistení si odborníci myslia, že generácia Alfa sa stane najbohatšou, ale zároveň aj najdlhšie pôsobiacou generáciou spomedzi všetkých. Či a v čom to však bude generácia lepšia alebo horšia ako tie predošlé, ukáže len čas.

digiday, businessinsider, wikipedia
Príbehy
0
Komentovať (0)