Ilustračné foto: BRFBlake, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons / Profimedia

"Ak vydržíš do večera nepapať, uvidíš zlaté prasiatko." Táto reklama na Kofolu sa stala ikonickou. Teraz však zaplnila médiá niečím iným.

Nie je žiadnym veľkým prekvapením, ak známe značky uvedú pred Vianocami prekvapenie v podobe limitovanej tematickej edície. Kofola nezaháľa ani tento rok a ako uvádzajú TV Noviny, priniesla svoj nápoj s príchuťou rumu. No nepáči sa to každému. 

„Kofola s príchuťou rumu je ďalšia z radu originálnych limitovaných edícií, ktoré majú spotrebiteľom navodiť atmosféru a čas Vianoc,“ priblížila hovorkyňa Jana Ptačinská Jirátová pre TV Noviny. No dostala prívlastok „kontroverzného“ nápoja.

Vraj má podnecovať k pitiu alkoholu

U našich českých susedov vyvolala rozruch. Podľa odborníka Petra Freimanna podnecuje k normalizácii pitia alkoholu. A povedzme si úprimne, aj na Slovensku je toto veľkou témou. Veď si len skúste predstaviť, že prídete na nejakú párty a kamarátom poviete, že si nedáte drink. Namiesto pochopenia sa často stretnete skôr s odsudzovaním, aj keď nepiť alkohol je úplne v poriadku. No v spoločnosti sa to tak automaticky nevníma.

„Rovnako ako prekáža nealko pivo, problematická je aj rumová Kofola. Ide o senzorický návyk a normalizáciu ‚pitia‘. Ani dieťa si len tak nezapáli cigaretu bez nikotínu či tabaku,“ vysvetľuje Freimann. Kofola sa však bráni tým, že cieľovkou ich kampane nie sú deti.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kofola ČeskoSlovensko (@kofola)

Tu ju nekúpite

Kým v Česku už predaj tohto nápoja prebieha, dostáva sa aj na náš trh. No v jednom z reťazcov ju určite nenájdete. Hovorkyňa spoločnosti Billa uviedla, že rumová edíciu Kofoly v ich sortimente nebude.

Objaví sa však na pultoch COOP Jednoty či Lidla, kde si ju už môžete či budete môcť pred Vianocami zakúpiť.

Uložiť článok

Najnovšie články