Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedie od 15. marca poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vlakoch ZSSK. Príplatok v pokladnici bude vo výške 1 euro, vo vlakoch to budú 3 eurá. Nákup lístkov online ostane bez poplatkov. Informoval o tom hovorca ZSSK Dominik Drevický.
„Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie, a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo,“ priblížil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Poplatok jedno alebo tri eurá
Od 15. marca tak bude dopravca k cestovnému lístku zakúpenému v pokladnici účtovať poplatok za servis vo výške 1 euro. Za nákup lístka vo vlaku si cestujúci za servis priplatia 3 eurá, a to aj pri nástupe v stanici bez otvorenej pokladnice. Od poplatku budú oslobodení seniori nad 62 rokov pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu, tiež osoby od 70 rokov a držitelia preukazu ŤZP-S.
Podľa ZSSK posledné roky potvrdzujú rastúci trend digitalizácie. Za uplynulých päť rokov vzrástlo používanie mobilnej aplikácie ZSSK na 17,32 %, e-shop dopravcu používa vyše 28 % ľudí, menej sú využívané SMS lístky. Naopak, predaj cestovných lístkov v pokladniach podľa ZSSK klesá, za posledné roky sa znížil zo 69,94 % na 47,68 %.
Digitalizácia podľa dopravcu šetrí nielen čas, ale aj peňaženky cestujúcich a financie ZSSK. Predaj lístka v pokladnici totiž stojí spoločnosť viac ako jedno eur, kým online predaj znižuje tieto náklady na menej ako 0,30 eura. Digitalizácia tiež znižuje potrebu tlače papierových lístkov a prispieva tak k ochrane životného prostredia. „Každé euro získané alebo ušetrené digitalizáciou investujeme späť do zamestnancov, modernizácie vlakov a zlepšovania služieb,“ doplnil Helexa.
Čo ak nepôjde appka? Poplatok za servis platiť nemusíte, má to však háčik
Portál Živé zisťoval, čo sa stane v prípade, keď si cestujúci nebude môcť kúpiť lístok cez aplikáciu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) – napríklad pre technický výpadok alebo chybu. Hovorca ZSSK Tomáš Drevický potvrdil, že v takýchto prípadoch sa poplatok za servis pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku uplatňovať nebude.
„Konkrétne situácie budú posudzované individuálne. Ak počas výpadku online predaja cestujúcemu vydajú lístok s poplatkom za servis, môže požiadať o vrátenie tejto sumy formou reklamácie,“ vysvetlil Drevický. Zároveň však dodal, že ZSSK nenesie zodpovednosť za problémy na strane cestujúceho – napríklad ak nefunkčnosť spôsobí chybná aplikácia alebo slabé internetové pripojenie používateľa.
Bianca ukázala nahý zadok, inšpirovala našu Bianku: Tieto kauzy hýbali spoločnosťou v roku 2025, aj ste na ne zabudli
Ladislav otvoril unikátne kino, aké inde na Slovensku nenájdete: Ľudia odchádzajú nadšení, na vstupnom ušetria
Záhada rumunského národného pokladu: Zo strachu pred Nemcami ho poslali ukryť do Ruska. Dodnes ho nemajú naspäť
Mačetou ju udreli do hlavy, na zemi bola zbraň. Dian Fossey milovala gorily a položila za ne život, jej smrť je záhadou
Ricardo sa prisťahoval na Slovensko: Keď som sem prišiel, prenájmy v Bratislave stáli 600 eur, životné náklady stúpajú
Videli sme najkrajšie vianočné trhy u nás: Cítili sme sa ako v rozprávke, viadukt sa rozsvietil prvýkrát za 90 rokov
Matúš chodí všade pešo: V tejto európskej krajine sme sa báli. Chodník na Novom Zélande začína dezinfekčnou stanicou
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom










Nahlásiť chybu v článku