Spoločnosť Google obmedzí politickú reklamu. Politické kampane už nebudú môcť svojimi reklamami zacieliť na ľudí na základe ich predpokladanej politickej orientácie. Tiež nebudú môcť porovnávať svoju vlastnú databázu potenciálnych voličov s používateľskou základňou spoločnosti Google, aby zacielili na jednotlivcov naprieč platformami, ako sú YouTube a vyhľadávač Google.
Opatrenie začne Google „do týždňa“ uplatňovať v Spojenom kráľovstve, pred nadchádzajúcimi decembrovými parlamentnými voľbami, v Európskej únii do konca roka a od 6. januára vo zvyšných regiónoch sveta.
Google predpokladá politickú orientáciu jeho používateľov na základe ich zvykov pri vyhľadávaní a používaní internetu, napríklad aké stránky navštevujú. Kampane mohli zacieliť svoju reklamu na základe politickej orientácie len v Spojených štátoch, v iných krajinách však nie. Tam však mohli zase kampane nahrať na Google ich vlastné zoznamy kontaktných detailov, ako napríklad databázy členov strán, a potom ich porovnať s používateľmi na jeho službách, aby im priamo ukazovali ich reklamy. Toto už po novom nebude platiť. Ako informuje spravodajský portál BBC, kampane však budú môcť naďalej zacieliť svoju reklamu na základe iných kritérií ako sú vek, pohlavie a lokalita.
Reklamy, ktoré Google zakáže pre porušenie jeho politiky, budú zaznamenané v takzvanej Správe o transparentnosti. Tá ponúkne detaily o vymazaných reklamách, ale nie samotné reklamy. Dáta o reklamách sa budú dať stiahnuť, aby mohli byť nezávisle analyzované.
Google zároveň oznámil, že tiež zakročí proti zjavne zavádzajúcim vyhláseniam v reklamách. „Uvedomujeme si, že silný politický dialóg je dôležitou súčasťou demokracie a nikto nemôže rozumne posúdiť každé politické tvrdenie, opačné tvrdenie a narážanie. Očakávame, že počet politických reklám, proti ktorým zakročíme, bude veľmi obmedzený – ale budeme to robiť naďalej, v prípade jasných porušení,“ uviedol v blogovom príspevku vedúci oddelenia produktového manažmentu Google Ads Scott Spencer.
Technologickí giganti čelia v ostatnom čase kritike za ich politiku súvisiacu s politickou reklamou. Facebook tvrdí, že nebude overovať fakty v politickej reklame, Twitter ju naopak všetku zakázal.
Do Bratislavy lietadlom, do Košíc zase vlakom. Za 1 deň som porovnala oba spôsoby cesty, určiť víťaza je náročné
Nikola žije v Španielsku: Väčšina ľudí tu zarába okolo 1 300 € mesačne. Prenájom jednoizbového bytu v Madride stojí 1 000 €
Magické trhy blízko Slovenska nás očarili ponukou aj cenami. Klobása je o polovicu lacnejšia ako v Bratislave
Analytik Potočár o úskaliach energopomoci: Človek s platom 1 500 eur ju nezíska, dôchodca s rovnakým dôchodkom áno
Najrýchlejší vlak na svete sa vznáša: Dokáže ísť takmer 1 000 kilometrov za hodinu. Výstavba je neuveriteľne drahá
Koučka Zuzana radí, ako si nájsť partnera: V tomto prípade sa sexu na prvom rande vyhnite, ženy robia dve chyby
„Prekliata“ diaľnica straší slovenských vodičov: Takáto cesta by ani nemala existovať, tvrdí expert Bazovský
Walt Disney nestvoril Mickey Mousa, vinili ho z rasizmu a zo sexizmu. Jeho zamestnanci organizovali „Snehulienkine orgie“
Otrávil vlastných vojakov, nazývajú ho Hitlerom 19. storočia. Napoleon rozpútal v Európe krvavé jatky









Nahlásiť chybu v článku