Foto: @fkviagemusti (Instagram) / Unsplash

Prípad ako z filmu.

Má nadváhu, nikdy nehral futbal na ihrisku a študuje právo. Martin Podhajský sa napriek tomu objavil ako posila českého futbalového klubu z mesta Ústí nad Labem. Celý bizarný prípad zo susedného Česka obletel nielen športový svet vrátane tých najväčších médií, píše iDnes

Vo futbale, ale aj všeobecne v športe to býva tak, že na tú najvyššiu úroveň sa dostanú len tí, ktorí dosiahnu kombináciu talentu, tvrdej práce či bytia v správny čas na správnom mieste, teda povestného športového šťastíčka. Potom je tu ale aj poloprofesionálna česká futbalová súťaž, do ktorej sa môže zapojiť aj chlapec, ktorý nemá s futbalistom nič spoločné.

Desiatky tisíc eur nenájdu len tak na zemi

Martin Podhajský má 22 rokov, postavou určite nepripomína futbalistu či iného profesionálneho športovca, no napriek tomu bude čoskoro hájiť, aspoň na pár minút, farby klubu z Ústí nad Labem. Celý príbeh o tom, že otec tohto študenta práva zaplatil klubu 500-tisíc českých korún, čo je v prepočte niečo cez 20-tisíc eur, obletel športové médiá z Česka cez Turecko až po slávny BBC Sport.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa BBC SPORT (@bbcsport)

Klub z Ústí nedávno prebrala spoločnosť Viagem, ktorá sa rozhodla zmeniť štruktúry, marketing a všeobecne spraviť z treťoligového mužstva značku, o ktorú bude záujem. Jednou z marketingových stratégií je aj splnenie sna chlapcovi, ktorý doteraz hral futbal len na hernej konzole.

Podpis zmluvy je formalitou

Vedenie sa vyjadrilo, že v prepočte 20-tisíc eur nenájde len tak na zemi a pokiaľ otec chlapca, ktorý sponzorský dar prisľúbil, žiada len 10 minút na poste útočníka, potom sú s tým v pohode. Nejde o žiaden žart, keďže žiadosť o zaregistrovanie nového hráča už dostala aj Futbalová asociácia Českej republiky (FAČR) a podpis zmluvy s klubom je teda už len formalita. BBC Sport tak píše o najšialenejšom prestupe leta 2023.

Foto: Unsplash

Plánom je teraz to, že mladík začne s tímom trénovať a na jar by sa mohol ako striedajúci hráč skutočne pozrieť na trávnik. Tento prípad však rozdelil ľudí na dva tábory, zatiaľ čo niekto podporuje myšlienku o marketingu, iní zas hovoria o dehonestovaní ligy aj ostatných hráčov alebo detí, ktoré sa bez štedrej finančnej pomoci nemôžu plne presadiť.

Išlo o hoax

Aj keď rôzne médiá niekoľko dní písali o tomto príbehu ako o reálnej veci, v skutočnosti išlo vymyslenú o marketingovú kampaň klubu z Ústí nad Labem, o ktorej sa môžete dočítať v tomto článku.

Uložiť článok

Najnovšie články