Foto: CC Flickr.com

StartItUp.sk / / Veda
Automatizácia výroby zohráva podstatnú úlohu v automobilovom priemysle.

Prítomnosť robotov a automatizácie v automobilovom priemysle so sebou priniesla okrem urýchlenia celého procesu výroby aj snahu o zvyšovanie celkovej kvality výroby a produktivity. Firmy zároveň očakávali aj znižovanie celkových výrobných nákladov. Avšak výmena ľudskej pracovnej sily za automatizované stroje so sebou prináša určité negatíva.

 

A ako sa zdá, postupne sa veľké spoločnosti vracajú k tradičnej ručnej práci ľudí. S týmto faktom súhlasí aj CEO spoločnosti Tesla, Elon Musk, ktorý sa nedávno priznal k tomu, že nahradiť desiatky pracovníkov automatizovanými robotmi, bol pre Teslu krok späť.

Ten sa prostredníctvom rozhovoru pre americkú televíziu CBS vyjadril o novinkách na poli výroby elektromobilov Tesla. Zameral sa hlavne na vplyv automatizácie na celkovú výrobu a kvalitu svojich modelov. Podľa neho sú ľudia častokrát podceňovaní a veľké spoločnosti by si mali radšej rozmyslieť, do akej miery rozšíria automatizáciu vo svojich výrobných procesoch.



„Dostali sme šialený nápad vytvoriť zložitú sieť dopravníkových pásov v našej továrni, no v konečnom dôsledku to vôbec nefungovalo a tak sme sa rozhodli celý systém zrušiť.“ vyjadril sa v rozhovore Musk, na margo používania robotov v továrniach Tesla.

Musk ďalej v rozhovore uviedol, že nadmerné používanie robotov bolo pre spoločnosť Tesla jedno z horších rozhodnutí. Tento krok znamenal značné spomalenie výroby najnovšieho elektromobilu Modelu 3.

Foto: Tesla

„Nemeckí výrobcovia aut, ktorí sú zástancovia automatizácie sa v posledných rokoch vracajú k tradičným spôsobom výroby. Dokonca aj japonskí výrobcovia sa snažia o postupné znižovanie automatizácie vo výrobe automobilov. Rýchla automatizácia znamená aj častejšie chyby výroby, čo sa v konečnom dôsledku pretaví aj do vyšších nákladov spoločností“ poznamenal Warburton.

Pozri aj: Vybuchnutý motor a rozbité okno. Haváriu Boeingu a núdzové pristátie vysielal tento muž na sociálnych sieťach naživo

bloomberg.com
0
Komentovať (0)