Foto: Google Earth, Wikimedia

/ 56 / Lukáš Mužla
Dánsko a Švédsko plánujú vybudovať medzinárodné metro, ktoré povýši dopravu medzi týmito krajinami na celkom novú úroveň.

Kodaň a Malmö. Dánska metropola a tretie najväčšie švédske mesto. Ležia v iných krajinách, na celkom iných polostrovoch a od seba ich oddeľuje prieliv s názvom Öresund. Napriek tomu majú tieto dve mestá dokonalé dopravné spojenie. Všetko sa však v najbližších rokoch ešte zlepší. Niekoľkoročný projekt metra medzi Kodaňou a Malmö sa totiž s najväčšou pravdepodobnosťou stane realitou.

Unikátne dopravné spojenie má Kodaň a Malmö aj v súčasnosti. Ide o Öresundský most, najdlhší kombinovaný most v Európe. Slúži teda cestnej i železničnej doprave a spája dve krajiny, ktoré naveky rozdelilo more. Kým celková dĺžka prejazdu je 16 km, samotný most prekonáva len polovicu tejto cesty. Zvyšných 8 kilometrov cesty totiž mizne pod morskou hladinou v tuneli Drogden, ktorý ústi na umelo vybudovanom ostrove Peberholm. Viac o tejto unikátnej stavbe sa dočítate v našom staršom článku.

Foto: Wikimedia

Dopravné spojenie medzi Kodaňou a Malmö však v budúcnosti pravdepodobne porastie ešte do väčšej dokonalosti. Ako uvádza tlačová správa TASR, dánsku metropolu Kodaň a švédske mesto Malmö by mohlo prepojiť medzinárodné metro. Podľa pondelkového vyhlásenia starostov týchto miest Franka Jensena a Katrin Stjernfeldtovej by takéto dopravné spojenie posilnilo pozíciu škandinávskeho regiónu v Európe, píše spravodajský server The Local.

Foto: Wikimedia

Toto spojenie by podľa predstaviteľov miest mohlo byť zrealizované v roku 2035 a pre oblasť by znamenalo nové pracovné príležitosti a ďalší potenciál pre investície. Podľa súčasného návrhu by metro medzi dánskou metropolou a švédskym Malmö mohlo premávať každú minútu a pol. Cesta by trvala 23 minút, čím by sa súčasná dĺžka cestovania medzi mestami skrátila takmer o polovicu.

Foto: Pexels

Kodaň a Malmö v súčasnosti spája Öresundský most, ktorý je najdlhším kombinovaným, železnično-cestným mostom v Európe. Ten umožňuje prepravu maximálne 1,3 milióna cestujúcich za hodinu. Toto číslo by sa vďaka výstavbe medzinárodného metra mohlo zvýšiť na 2,3 milióna, píše The Local.

Pozri aj: 7 rokov stavby a toľko ocele, že by z nich vzniklo 60 Eiffeloviek. Čína otvára najdlhší most planéty

TASR


Komentovať (0)