Foto: Unsplash

Príchod Biedronky na slovenský trh neovplyvní len samotných zákazníkov, ale aj konkurenciu.

Špekulácie o príchode Biedronky na slovenský trh sa objavili už pred niekoľkými mesiacmi. V poslednom období sa informácie potvrdili, pričom diskontný reťazec, patriaci pod portugalskú spoločnosť Jerónimo Martins, by mal prvé obchody na Slovensku otvoriť už koncom budúceho roka. Na túto skutočnosť musí reagovať hlavne Lidl, ktorý teraz mení stratégiu, informuje portál Index.

Otvárať bude aj v menších obciach

Slováci žijúci najmä na severovýchodných hraniciach majú Biedronku v obľube. Reťazec je známy tým, že prevádzky otvára aj v lokalitách, o ktoré väčší hráči záujem nemajú. „Reťazec na poľskom trhu stavia relatívne malé prevádzky, umiestňuje ich aj do lokalít, o ktoré veľké reťazce ani nezakopnú,“ píše Index. Dá sa preto predpokladať, že s podobnou myšlienkou príde aj na slovenský trh.

Na túto skutočnosť reaguje azda najväčší potenciálny konkurent Biedronky – Lidl. V minulosti nové predajne otváral tam, kde žilo aspoň 5-tisíc ľudí, prípadne išlo o spádovú oblasť 15-tisíc obyvateľov. Podľa informácií, ktoré priniesol Index, najnovšie Lidl hľadá nehnuteľnosti aj v lokalitách, kde žije aspoň 2-tisíc obyvateľov. „Aktuálne hľadáme nájomné priestory od osemsto do 2 300 štvorcových metrov a pozemky od 3 500 do osemtisíc štvorcových metrov,“ uviedol hovorca Lidla Tomáš Bezák.

Doteraz budoval predajne na pozemkoch, ktoré mali aspoň 6-tisíc metrov štvorcových. Aj podľa analytika by mala takáto expanzia do menších obcí a dedín zabezpečiť strategický priestor na rast s konkurenciou.

Uložiť článok

Najnovšie články