Foto: Profimedia/Unsplash

Pristáť na letisku Paro je veľmi obtiažna úloha aj pre najskúsenejších pilotov.

Vo všeobecnosti je známe, že pristávanie patrí medzi tie najmenej obľúbené časti letov. Dostať lietajúci kolos na zem pilotom vo väčšine prípadov pomáha aj rozvinutá technológia, no čo ak nie je k dispozícii a navyše pred sebou majú krátku dráhu, nad ktorou musia pred pristátím na poslednú chvíľu manévrovať? Toto nie je scenár z katastrofického filmu, ale realita letiska Paro v Bhutáne.

Článok pokračuje pod videom ↓

Licenciu na pristátie tu má len 24 pilotov

Ako píše portál LADBible, licenciu na pristátie na tomto letisku má v súčasnosti len 24 skúsených pilotov. Dôvodom je fakt, že na tomto letisku nefungujú žiadne nové technológie a rolu zohráva aj geografický reliéf a dĺžka trate. Pred dosadnutím na krátku pristávaciu plochu sa musia piloti riadiť orientačnými bodmi na zemi, manévrovať tesne pred kontaktom s dráhou a zároveň dodržiavať stanovenú rýchlosť.

V prípade, že by piloti jednu z nástrah nezvládli, následky môžu byť fatálne. Dôležitým dodatkom je aj to, že kým moderné zariadenia pomôžu pilotom pristávať aj počas turbulencií a zhoršených poveternostných podmienok, na letisku Paro je pristátie povolené len za perfektných podmienok. V opačnom prípade opäť hrozí nehoda. Piloti preto musia prejsť prísnym testovaním a ako už bolo spomenuté, v súčasnosti je na svete len 24 kapitánov, ktorí sú riskantný manéver schopní vykonať.

Uložiť článok

Najnovšie články