Ilustračná foto: TASR - Henrich Mišovič

Predajný systém má od rána výpadok a ľudia si tak nevedia kúpiť lístok na vlak

Školský rok sa ledva začal a žiakov či študentov už ráno čakalo nepríjemné prekvapenie. Železničná spoločnosť Slovensko dnes od rána hlási výpadok svojich systémov a hoci vo veľkom tlačí na online nákup lístkov, dnes sa musia vydávať papierové.

Predajný systém má totiž od rána výpadok a ľudia si tak nevedia kúpiť lístok na vlak cez internet či aplikáciu, píšu Živé. Cestujúcim prišlo aj oficiálne oznámenie od ZSSK, že lístok si preto môžu kúpiť bez poplatku v pokladnici alebo u vlakového personálu. Nikto však nevie, kedy bude systém opäť funkčný.

Podobný výpadok bol už v máji

„Vážení cestujúci, aktuálne evidujeme výpadok online predajných systémov ZSSK (e-shop a aplikácia IDeme vlakom). Lístok si môžete kúpiť bez poplatku za servis v pokladnici alebo u vlakového personálu,“ priblížil štátny železničný dopravca.

Podobný výpadok, ktorý zasiahol ZSSK začiatkom mája, po niekoľkých hodinách odstránili.

ZSSK pre TASR uviedla, že výpadky predaja cestovných lístkov v mobilnej aplikácii a e-shope ZSSK detailne analyzuje interne aj v spolupráci s dodávateľmi s cieľom vyhodnotiť ich príčiny. „Na základe výsledkov pripravíme konkrétne technické a procesné opatrenia, aby sa podobné výpadky v budúcnosti neopakovali. Dnešný predajný systém má vyše 20 rokov, a preto nedokáže vždy spoľahlivo zvládať aktuálne požiadavky a objemy predaja,“ uviedla Katarína Konfederák z odboru komunikácie ZSSK.

Okrem zakúpenia si lístkov bez poplatku za servis v pokladnici alebo u vlakového personálu môžu cestujúci v prípade tratí so samoobslužným výpravným systémom kúpiť lístky na osobné vlaky cez SMS.

Uložiť článok

Najnovšie články