Ilustračná foto: Unsplash (Fernand De Canne)

Obľúbené H&M-ko začne požičiavať oblečenie.

Predajca odevov Hennes & Mauritz (H&M) sa rozhodol otestovať službu požičiavania oblečenia. Odevný priemysel čelí totiž stále väčšie kritike kvôli plytvaniu a znečisťovaniu. Záujemcovia si tak môžu v zrekonštruovanom obchode v centre Štokholmu teraz požičať oblečenie za 350 švédskych korún (asi 32 eur) týždenne, upozornila agentúra Bloomberg.

Spoločnosť tak nasleduje konkurenčné firmy Banana Republic a Urban Outfitters, ktoré podobné služby začali poskytovať v tomto roku a snaží sa napojiť na trh, ktorého hodnota vlani dosiahla jednej miliardy eur.

S ponukou predaja alebo prenájmu použitého oblečenia v Európe tiež expandujú aj internetové obchody ako sú Vinted či Hurr Collective.

Výklad jednej z predajní reťazca H&M. Foto: Unsplash (Jonas Lee)

Ponuka H&M je obmedzená na kolekciu 50 kusov odevov a využiť ju môžu členovia vernostného programu firmy. H&M vyhodnotí program po troch mesiacoch prevádzky a posúdi, či ho ďalej rozšíri. Obchod, v ktorom je k dispozícii požičovňa, ponúkne aj opravovňu odevov, kaviareň a kozmetický salón.

Šéf firemného rozvoja H&M Daniel Claesson verí, že o požičovňu bude záujem. Analytik spoločnosti Credit Suisse Simon Irwin ale o pláne pochybuje a neverí, že to by to ako podnikateľský model mohlo fungovať.

Odevný priemysel je pod zvýšeným dohľadom, pretože podľa OSN je zodpovedný až za desať percent emisií skleníkových plynov a spotrebuje viac energie ako letecká a lodná doprava dohromady. Módny reťazec H&M chce do roku 2040 dosiahnuť bodu, kedy budú jej emisie skleníkových plynov negatívne, teda že bude schopný urobiť kroky, ktoré jeho emisie viac ako vykompenzujú.

Aj tento článok ste si mohli prečítať do konca vďaka našim predplatiteľom.
Staňte sa súčasťou PREMIUM klubu a získate benefity v hodnote 28 €.

Uložiť článok

Najnovšie články