Zdôvodnila to tým, že spoločnosti pôsobiace v oblasti sociálnych médií poskytujú inzerentom nespravodlivú výhodu pri šírení cielených a zavádzajúcich správ.
„Hoci je internetová reklama pre komerčných inzerentov neuveriteľne vplyvná a veľmi efektívna, pre politiku, kde sa dá použiť na ovplyvnenie hlasovania, ktoré bude mať dopad životy miliónov ľudí, predstavuje táto sila značné riziká,“ uviedol v stredu na svojom konte šéf Twitteru Jack Dorsey.
Nové pravidlá zverejní Twitter týždeň pred nadobudnutím ich platnosti. Budú sa teda týkať aj decembrových volieb vo Veľkej Británii. „Veríme, že dosah politických posolstiev má byť zaslúžený, a nie kúpený,“ myslí si Dorsey.
Krok Twitteru je ďalším príspevkom do diskusie o politickej reklame v USA rok pred tamojším prezidentskými voľbami. Táto spoločnosť ide pritom opačným smerom ako jej hlavný rival Facebook, ktorého šéf Mark Zuckerberg nedávno uviedol, že zatiaľ nemieni overovať správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu. Zuckerberg navyše upozornil, že zákaz politickej reklamy by postihol aj témy ako ochrana klímy či feminizmus, píše agentúra DPA.
Dorsey však s týmto argumentom nesúhlasí. „Tu nejde o slobodu prejavu, ale o platenie za dosah,“ napísal. A to by podľa neho mohlo mať výrazné dopady, „na ktoré dnešná demokratická infraštruktúra nemusí byť pripravená“.
Twitter by sa navyše stal nedôveryhodný, keby na jednej strane tvrdil, že robí všetko, čo je v jeho silách, aby obmedzil šírenie zavádzajúcich informácií a zároveň ich šíril za peniaze.
Dorsey pripustil, že kritici by mohli obviňovať Twitter z toho, že zákazom reklamy zvýhodňuje súčasných politikov. „Boli sme však svedkami toho, koľko politických hnutí dosiahlo masívny rozmer bez akejkoľvek politickej reklamy,“ argumentuje.
Počas prezidentských volieb v USA v roku 2016 sa v sociálnych médiách objavila masívna politická reklama z Ruska, ktorá mala polarizovať americkú spoločnosť a sčasti prispela k zvoleniu súčasného prezidenta Donalda Trumpa, známeho aktívnym využívaním Twitteru. Jeho tím kritizoval krok Twitteru ako ďalší pokus potlačiť konzervatívne hlasy. Kongresmanka Alexandria Ocasiová-Cortezová, stúpajúca hviezda opozičných demokratov, ju naopak ocenila ako „etické rozhodnutie“.
Facebook má približne 2,45 miliardy používateľov, zatiaľ čo v prípade Twitteru je ich podľa posledných porovnateľných údajov len asi 330 miliónov. Twitter medzičasom oznamuje len to, koľko používateľov dosiahne pomocou reklamy — naposledy ich bolo 145 miliónov.
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Problém za tunelom Višňové: Vodiči neodbočia, nová cesta je zbytočná. Analytik Bazovský vysvetlil, prečo
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka








Nahlásiť chybu v článku