Toto je formulka, ktorá bohužiaľ ešte stále nie je prežitkom slovenskej marketingovej praxe. Sexistická reklama tak otravuje kreatívny priestor a vytvára podnety pre Radu pre reklamu. Tento druh reklamy má dokonca vlastnú súťaž „Sexistický kix“.
Sexistická reklama zobrazuje mužov a ženy znevažujúcim spôsobom a zvýrazňujú vlastnosti, ktoré im pripisujú. Mužov a ženy dávajú do jasne oddelených rolí, robia z človeka vec, používajú k propagácii výrobku nahé telá alebo ich časti, propagujú násilie, vytvárajú a posilňujú mýtus krásy, alebo používajú jazykový sexizmus.


Spoločnosť predávajúca autá značky Škoda na svojom billboarde zobrazila odhaľujúce sa ženské poprsie. Extra veľkú výbavu ich vozidiel zvýraznila týmto „originálnym spôsobom“. Myslíš, že to Škoda schválila?
Sieť čerpacích staníc Oktan, ktorá ponúka aj služby auto umyvárne, zrejme trpí nedostatkom fantázie, nakoľko na propagáciu týchto služieb zvolila sporo odetú mokrú dámu pripravenú vyzliecť sa.
V tejto československej reklame na Dermacol pre mužov si zaspievalo a zatancoval zopár spevákov z českej a slovenskej scény, čo by bolo v poriadku. Tento spot však zobrazuje nahú ženu vo vani, ktorá má so samotným produktom len málo spoločné.

Aj reklama na také obyčajné lešenie môže mať sexistický podtón. Zvlášť, keď si s jeho stavaním spojíte viagru. Pozitívne je, že zadávateľ sa uskromnil a k reklame nepridal aj nejakú zaujímavú fotografiu.

Čo by to bol za článok o sexistickej reklame, keby tu chýbala záložňa Breva, ktorá sa so svojimi vizuálmi objavuje na Rade pre reklamu pravidelne. Tá ma široké portfólio reklám využívajúcich na svoju propagáciu nahé ženské telo, bez toho, aby vizuál mal čokoľvek spoločné s ponúkanými službami. Ale stále ju to baví.

Na sexistické reklamy upozorňuje na Slovensku okrem Rady pre reklamu aj súťaž Sexistický kix, ktorý každoročne vyhlasuje najsexistickejšie reklamy na základe hlasovania odbornej poroty a taktiež hlasovania verejnosti. „Víťazmi“ druhého ročníka boli aplikácia Letgo, Budiš a Fernet Stock:
Ešte pridávame čerešničku na torte. Ak by niekto potreboval prvú pomoc v reklame, tak neváhajte.
sexistickykix.sk
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom











Nahlásiť chybu v článku