Foto: twitter.com (The Root)

Hlavným cieľom reklamy je zaujať. Niekedy sa však aj tvorca reklamy môže poriadne seknúť. Tak, ako sa to pred pár dňami podarilo marketingu módnej značky H&M.

To, že sa aj v našich letákoch objavujú modely rôznej farby pleti je obrovský krok vpred. Aj cez médiá a reklamu sa ľudia môžu naučiť, že iné kultúry nemusia byť žiadnym strašiakom pre našu spoločnosť. Výrobca odevov H&M udáva módny trend už nejaký ten rok. Dizajnérom sa zdalo asi vtipné nazvať tmavého chlapčeka „najcoolovejšou opičkou v džungli,“ avšak u verejnosti si za svoj (pre)čin vyslúžili poriadnu dávku kritiky.

Na prvý pohľad sa inkriminovaná reklama ničím nelíši od ostatných. Teda dovtedy, kým si nevšimnete nápis na chlapcovej mikine. „Najcoolovejšia opička v džungli.“ Samozrejme, že to zdvihne obočie každému, kto sa aspoň trošku zamyslí na posolstvom textu.

Nahnevaní užívatelia sociálnych sietí sa rozhodli k typickému kroku. Vyzvali ostatných používateľov, aby taktiež začali bojkotovať túto značku. Neprišlo im to vtipné, skôr im bolo ľúto malého chlapčeka, ktorý sa stal terčom nemiestneho žartu. Jedno je však isté. Ak chcela značka H&M zaujať, rozhodne sa jej to podarilo.

„Riaditeľa marketingu by mali rozhodne za toto vyhodiť. Ako to mohol schváliť?“ Aj to sa dočítame v nahnevaných reakciách na kontroverznú reklamu.

„Vo všetkých firmách by sa malo dbať na rozmanitosť zamestnancov. Možno keby zamestnávali ľudí z rôznych etnických skupín, nedošlo by k takémuto fatálnemu omylu.“ Tak znie jeden z názorov, ktorý sa zároveň snaží podať konštruktívne riešenie. Po búrlivej reakcii na internete módnemu reťazcu však neostávalo nič iné, než sa ospravedlniť.

„Ospravedlňujeme sa každému, kto vníma reklamu ako urážlivú,“ tvrdí jeden z hovorcov spoločnosti. Pravdou je, že to nie je jediný prešľap firmy v posledných mesiacoch. Len nedávno musela firma stiahnuť z predaja mikiny s nápisom „Dogfight in Random Alley,” (Zápas psov v náhodnej aleji) proti ktorému sa vzbúrila organizácia PETA.

Uvidíme, s čím príde firma H&M nabudúce. Určite to však neunikne pozornosti virtuálneho sveta.

Pozri aj: Černoch v letáku českého Lidlu vyvolal veľké pobúrenie, nechýbali nenávistné komentáre a rasizmus. Reakcia reťazca bola bravúrna

independent.co.uk

 

Uložiť článok

Najnovšie články