Foto: Pixabay

Smernica Európskeho parlamentu z októbra tohto roka usmerní reklamy v televízii po novom. Zmeny budú o čosi radikálnejšie, no Brusel hovorí o väčšej flexibilite pre vysielateľov.

Doteraz platilo, že reklamné spoty mohli tvoriť 12 minút z hodinového vysielania televízií. Nové pravidlá majú dať možnosť vysielateľom flexibilne rozhodovať o množstve reklamy, ktorú majú k dispozícií využiť tak ako počas dňa, tak aj počas dôležitého prime timu.

Pri novinkách budú mať médiá v členských štátoch celkom 21 mesiacov na to, aby ich implementovali. O čo konkrétne pôjde?

Zákaz reklamy na tabakové výrobky sa rozšíri aj na e-cigarety, náboženské a detské programy nebudú môcť byť reklamou prerušené.

Televízie

  • Reklamné vysielanie medzi 6. a 18. hodinou bude môcť tvoriť maximálne 20 percent podielu z celkového vysielania
  • Rovnaký limit bude platiť aj v čase od 18. hodiny do polnoci
  • Spravodajské programy a televízne filmy (okrem seriálov a dokumentov) budú môcť byť prerušené reklamou len každých 30 minút

Platformy s video obsahom

  • Od roku 2020 budú musieť povinne odstraňovať obsah podnecujúci k násiliu a nenávisti (bude ju možné aj nahlásiť)
  • Sponzoring a product placement budú musieť byť korektne označené

Streamingové platformy

  • Netflix a Amazon budú musieť ponovom ponúkať minimálne 30 percent obsahu európskej tvorby (nie však, ak bude sledovanosť nízka či nebude možné sa k tvorbe dostať).

Celú novú smernicu si môžeš prečítať TU, náš slovenský Zákon o reklame zase TU.

Tento článok vznikol v spolupráci so StartItUp
Mediaguru.cz
Uložiť článok

Najnovšie články