wittyfeed.com

/ 0 / Matej Mensatoris
Vymyslieť nový a originálny výrobok je čoraz viac a viac zložitejšie.

Preto sa vždy veľmi cení, keď niekto vymyslí niečo nové, alebo príde so skutočne originálnym nápadom. A ako sa ukazuje, čím je nápad jednoduchší, tým je väčšia šanca, že bude aj úspešný.

Zabudnite na technológiami nabité smartfóny a tablety. Dnes vám predstavíme 10 úplne jednoduchých výrobkov a vynálezov, ktoré svojím spôsobom pretvárali, a aj stále pretvárajú svet a zo svojich objaviteľov urobili milionárov.

Presvedčte sa, že genialita sa zvyčajne skrýva obyčajnými a jednoduchými vecami.

Smajlík

freepik.com
freepik.com

Umelec Harvey Ball pracoval pre poisťovaciu spoločnosť a mal vytvoriť kampaň zameranú na zamestnancov s cieľom, aby sa viac usmievali. Prišiel s jednoduchým návrhom smajlíka, za ktorý obdržal honorár 45 dolárov. Neskôr Murray a Bernard Spainovci upravili smajlíka a zaregistrovali si ochrannú známku, keďže si uvedomovali veľký potenciál a mali pravdu. Vďaka smajlíku sa z nich stali milionári.

Pružina Slinky

pictureslab.blogspot.sk
pictureslab.blogspot.sk

Inžinier Richard James dostal nápad vytvoriť hračku Slinky, keď mu spadla pružina na zem. Zobral si pôžičku 500 dolárov a v roku 1945 uzrela svet prvá séria hračky, ešte z kovu. Slinky sa okamžite stal trhákom a je obľúbený až dodnes. Ročne sa predá každý rok vyše 100 miliónov kusov tejto populárnej hračky a Jamesova rodina má vďaka Slinkymu ročné príjmy na úrovni niekoľko miliónov dolárov.

Suchý zips

mimi-gallery
mimi-gallery.com

Švajčiarsky elektrikár George de Mestral miloval prechádzky v prírode so svojim psom. Jedného dňa, keď sa vrátil z lovu, tak jeho pes mal na sebe veľké množstvo bodliakov, ktoré sa všade prichytávali. To Georga fascinovalo a nápad bol na svete. Trvalo ešte dlhých 8 rokov, kým sa Georgovi podarilo vymyslieť ako priemyselne vyrábať suchý zips. Potom si ho dal patentovať. Suchý zips sa okamžite stal trhákom a z Georga sa zo dňa na deň stal milionár.

Vankúšová plyšová hračka

pinterest.com
pinterest.com

Deti zbožňujú plyšové hračky. Jeniffer Telferová si všimla, ako sa jej syn hral s plyšovou hračkou a keď zaspal, tak hračku použil ako vankúš. To ju inšpirovalo k tomu aby vytvorila plyšovú hračku s mäkším vnútrom a jemnejším povrchom. Vyrobila tak hybrid medzi hračkou a vankúšom. Toto sa stalo hneď veľkou senzáciou a už rok na to, ako Jeniffer vankúš vynašla, jej ročné príjmy presahovali hranicu až 7 miliónov dolárov.

Online reklama

popsa.biz
popsa.biz

Ako zarobiť jeden milión dolárov? Študent Alex Tew z Anglicka na to šiel rafinovane. Jeho internetová stránka obsahovala 1 milión pixelov, usporiadaných do mriežky 1000×1000 pixelov. Každý pixel potom predal za 1 dolár. Rôzne spoločnosti a firmy si tam mohli umiestniť krátky odkaz na ich stránku. Za necelé 4 roky sa Alexovi podarilo predať všetky „pixely“ a stal sa tak milionárom.

Hračky plnené zrniečkami

pinterest.com
pinterest.com

Spoločnosť Ty Warner v roku 1991 uviedla na trh novú hračku, ktorá síce vyzerala ako plyšová, no bola na dotyk príjemnejšia a mäkšia. Výplňou týchto hračiek sú zvyčajne drobné plastové peletky alebo zrniečka, najčastejšie z polyetylénu. Tento ťah Warneru vyšiel a začal vďaka tomu dosahovať zisky vo výške desiatok miliónov dolárov.

Deka s rukávmi

walmart.com
walmart.com

Deka s rukávmi je skutočne jednoduchý, no pritom veľmi nápaditý produkt. Vynálezca Scot Boilen len v prvom roku, ako predstavil tento produkt, predal až 20 miliónov takýchto diek. Hodnota jeho majetku sa v súčasnosti odhaduje až na 200 miliónov dolárov.

Hula hoop

twitter.com
twitter.com

Tento jednoduchý kruh vynašiel v roku 1958 Arthur Melin a Richard Kneer a rýchlo zožal úspech. Len za dva roky po predstavení tejto cvičebnej pomôcky predali až 100 miliónov kusov, čo z nich spravilo mihnutím oka milionárov.

Fľaša postavená naopak

reuters.com
reuters.com

V 90. rokoch si výrobca kečupu Heinz lámal hlavu nad tým ako zvýšiť predaje. Zistil, že ľudia konzumujú menej kečupu aj preto, lebo trvá dlho, kým ho dostanú z fľaše von. Vtedy prišiel na scénu Paul Brown s patentom fľaše postavenej naopak, z ktorej po stlačení možno dostať kečup von rýchlo a ľahko. Svoj patent okrem Heinzu predal aj výrobcom kozmetiky a šampónov a na predaji patentu zarobil 13 miliónov dolárov.

Náplasť

wikihow.com
wikihow.com

Náplasť je súčasťou každej lekárničky. Je praktická, rýchla, pohodlná. Náplasť, ako ju poznáme dnes, vymyslel v roku 1920 Thomas Anderson, keď sa pri varení porezal a potreboval si rýchlo prekryť ranu. Neskôr sa náplasti ujala spoločnosť Johnson & Johnson, ktorá výrobu rozšírila a zautomatizovala. Dodnes na náplastiach zarobila stovky miliónov dolárov.

Ako sme sa mohli presvedčiť, niekedy stačí skutočne málo a môže vzniknúť nápad, ktorý má obrovskú hodnotu. Na druhej strane je jasné, že len nápad nestačí. Je potrebné odhodlanie, viera v to, že produkt bude mať úspech a nakoniec obrovské úsilie pri presadení produktu na trhu. Toto všetko sa spomínaným ľuďom podarilo a vďaka ich jednoduchým, no pritom originálnym vynálezom, sa im podarilo svojim spôsobom pretvoriť a zmeniť svet.

Pozri aj: 10 vynálezov, ktoré používame každý deň a nevznikli by, ak by nebola vojna

Interez.sk


Komentovať (0)