Foto: wikipedia.org

Aj vás hneval neprehľadný systém pri kúpe lístkov na vlak? Čoskoro sa to zmení.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustila pilotnú prevádzku inovovaného responzívneho internetového predaja a mobilnej aplikácie s názvom Ideme vlakom, ktoré cestujúcim zjednodušia nákup cestovných dokladov.

„Zákazník tak bude mať k dispozícii plnú funkcionalitu nákupu pri prístupe z akéhokoľvek zariadenia v zrozumiteľnom a intuitívnom užívateľskom rozhraní,“ povedal Patrik Horný, podpredseda predstavenstva ZSSK.

Zásadnou zmenou prešlo celé užívateľské rozhranie. Cestujúci si svoj zľavnený lístok zakúpi v menšom počte krokov. Od 26. júna 2018 zamestnanci spoločnosti testujú v ostrej prevádzke inovovaný e-shop a mobilnú aplikáciu Ideme vlakom. pre OS Android. Ďalšou novinkou je aj výber miesta na sedenie priamo v schéme vozňov pri vybraných rýchlikoch, ktorý bol doteraz dostupný iba pri vlakoch InterCity.

Vo finálnej fáze chcú zákazníkovi ponúknuť okrem možnosti nákupu aj komplexný informačný servis pri ceste vlakom vrátane doplnkových lifestyle služieb, na ktoré je dnešná generácia zvyknutá, uviedol Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov.

Kým starý internetový predajný systém fungoval ako integrovaná súčasť predajného systému iKVC, mobilná aplikácia je samostatným predajným terminálom (tretia strana). Ten umožňuje urobiť predaj na základe obojsmernej komunikácie s iKVC práve až prostredníctvom API rozhrania. Tvorba nového e-shopu si vyžiadala rozsiahle architektonické zmeny a nastavenie procesov s tým spojených.

Toto sú výhody inovovaného responzívneho predajného systému:

  • plná funkcionalita e-shopu pri nákupe cez všetky zariadenia (doteraz mala zjednodušená mobilná verzia k dispozícii iba obmedzené portfólio produktov);
  • intuitívna voľba typov cestujúcich na základe zadania veku a preukazu na zľavu (doteraz bola voľba cez konkrétne typy cestujúcich – skratky používané pokladníkmi);
  • nákup rôznych typov produktov v jednom kroku (doteraz nutnosť deliť nákup pri potrebe dvoch typov – napr. lístka pre dospelého a miestenky pre dieťa);
  • grafická rezervácia miesta aj na vybrané rýchliky (doteraz iba pri vlakoch InterCity);
  • zrozumiteľnejšie používateľské rozhranie a responzívny dizajn e-shopu;
  • natívna mobilná aplikácia pre operačný systém Android.

Takto bude vyzerať vynovený internetový obchod a mobilná aplikácia na nákup cestovných dokladov:

Dodávateľom systému iKVC je firma DXC (ešte pred rokom súčasť HP). Vývoj poslednej verzie obsahoval sfunkčnenie API, ďalšie funkčné zmeny predajného systému a vývoj testovacieho prostredia nad API (mobilná aplikácia).

Pozri aj: Nezabudnite na „dieru v zákone“. Absolventi si cez leto za vlaky zaplatia

Uložiť článok

Najnovšie články