foto: Promocodius

Nie je tajomstvom, že v celosvetovom meradle si „fast fashion“ alebo rýchla móda, získava čoraz viac neprajníkov a mnohé značky sa jej snažia vyhýbať.

Dôvod je jednoduchý – ušetrenie veľkého množstva nákladov, prípadne zlepšenie povedomia o značke samotnej medzi (nielen potenciálnymi) zákazníkmi. S prelomovou novinkou prišla na trh aktuálne aj Zara. Len pred pár dňami predstavila svoju novú fashion iniciatívu – Zara Atelier, v ktorej vzdáva úctu prepracovanému krajčírskemu remeslu a talentovaným rukám módnych návrhárov.

Najprv Chanel, potom Zara, kto bude ďalší?

Nedávno to bola práve značka Chanel, ktorá predstavila dokonca celú budovu, zasvätenú slow fashion trendu – Métiers A’art. Nasleduje Zara, ktorá uviedla na trh svoju in-house značku a podľa slov predstaviteľov spoločnosti, hlavným fokusom je práve vysokokvalitný a módny dizajn v kombinácii s majstrovským talentom módnych návrhárov a dizajnérov. Určite sa čoskoro pridajú aj ďalší kľúčoví hráči zo sveta módy. Ako ukázal aj prieskum spoločnosti Promocodius, zameranej na zľavové kupóny nielen v oblasti módy, čoraz viac zákazníkov je ochotných investovať vyššiu sumu do nového kúsku oblečenia, ak vedia, že to prospeje životnému prostrediu a celkovej klíme na planéte.

Na čo sa tešiť v Zara Atelier kolekcii?

Zara naplánovala v rámci kolekcie Atelier dve základné línie ročne – pôjde však o limitované množstvo a kúsky nebudú dostupné pre každého. Ako to už pri Zare chodí, očakáva sa všeobecné šialenstvo po celom svete, nakoľko vlastniť trendový kúsok zo Zara Atelier bude nielen otázkou dostupnosti, ale aj prestíže. Atelier bude obsahovať obmenú kúskov, ktoré vidíme na predvádzacích modelov a slávnych modelkách, ale v dostupnejšej cenovej hladine.

Ako je na tom Slovensko s high-end produktmi?

Podobná situácia sa vyskytla aj v prípade e-shopu Elnino. Elnino – okrem klasických parfumov – ponúka aj high-end parfumy, takzvané limitované edície alebo vône, ktoré by vás vôbec nenapadlo, že existujú. V rámci akcie, kedy ponúkalo Elnino zľavové kódy na „niche“ parfumy, sa ukázalo, že aj slovenský zákazník má záujem o kúpu drahšieho produktu, ak mu naň predajca ponúkne zľavovýv kupón, ktorý môže využiť kedykoľvek. Bonusom je, že podobnú vôňu ako vy nebude mať na ulici každá druhá dáma.

Ponúka Zara Atelier aj trendové topánky?

Prvá a úvodná kolekcia Zara Atelier momentálne neobsahuje topánky, ale len šesť ikonických kabátov s opulentnými dekoráciami. Na fotografiách ich zvečnil slávny a ikonický taliansky fotograf Paolo Roversi. Zara predstavila týchto šesť kabátov ako model prvej kapsuly – nechýba im napríklad perličková výšivka, či dokona golier z peria marabu. Ideálnym doplnkom k týmto ikonickým kúskom budú moderné a trendové topánky v čistých líniách, ktoré vďaka zľavovému kódu získate cez Footshop.

Prípadne sa inšpirujte sesterskými značkami Zary, nakoľko pod značku Inditex, kam spadá aj Zara, patrí aj Bershka, stradivarius, Massimo Dutti a iné. Nečakajte nič iné ako dokonalý luxus – presne taký, ako sa snúbi so značkou Zara. Zara plánuje ďalšiu kolekciu pre Atelier až o pol roka, čo je naozaj skvelý posun z fast fashion ku slow fashion. Ceny kabátov v tejto kolekcii sa pohybujú od 399 – 599 amerických dolárov, čo z nich robí dostupný kúsok aj pre strednú vrstvu. Napriek tomu Zara proklamovala, že nebudú dostupné na každom trhu – napríklad v Brazílii sa na tieto kúsky zákazníci tešiť nemôžu. Zara argumentovala, že v teplom klimatickom podnebí si predsa nikto nebude kupovať huňatý kabát.

Prečo je slow fashion taká obľúbená a presadzovaná?

Koncept slow fashion sa objavil na svetových módnych trhoch len pred pár rokmi, ale okamžite si získal neskutočné množstvo priaznivcov, pretože si ctí dôležité zásady – rešpektuje ľudí (nehumánnu prácu v manufaktúrach), zvieratá (látky a farby netestované na živých jedincoch) a prostredie (doprava, znečistenie a pod.) Slow fashion sa takisto zasadzuje za umelecké majstrovstvo módnych dizajnérov a využívanie materiálov, tzv.eko-priateľských. Posledné trendy naznačujú, že slow fashion má naozaj veľkú šancu dosiahnuť úspech nielen na európskom trhu, ale v celosvetovom meradle.

PR článok Promocodius
Uložiť článok

Najnovšie články