Vláda Roberta Fica po 13 rokoch pri moci prináša v doprave pseudoriešenia, ktoré len prehlbujú ich zlyhania a zadlžujú Slovensko. Ich nové plány sú alarmujúce, ak budú projekty za viac ako miliardu eur utajené, môžu skončiť ako korupčné schémy, varoval podpredseda Progresívneho Slovenska Tomáš Valášek.
Peniaze sa údajne nevyužili
“Za ten čas, čo boli pri moci, mohli postaviť diaľnicu do Košíc z eurofondov, čo sú peniaze prakticky zadarmo. Všetci okolo nás tak urobili – stačí sa pozrieť do Poľska. Mali byť postavené, vybavené a zaplatené. Smer ale eurofondy preflákal a diaľnica do Košíc je v nedohľadne. A teraz, keď nám padajú mosty na hlavu, idú situáciu riešiť cez rozpočet obrany a čínske investície. Utajene, bez súťaže a veľmi pochybne,” zdôraznil Valášek.
Odborník PS na dopravu Martin Pekár upozornil na podozrenie, že sa minister dopravy Ráž s ministrom obrany Kaliňákom chystajú vyhlásiť časti dopravnej infraštruktúry za strategicko-obranné. Zneužiť pritom chcú ohrozenie v podobe vojny na Ukrajine.
“Ide o rekonštrukcie za viac ako miliardu eur. Hrozí, že sa časti železničnej infraštruktúry na trase Bratislava-Košice až na ukrajinskú hranicu a vybrané diaľničné úseky, budú stavať v utajenom režime. Tak by mohli rekonštrukcie zadať bez súťaže čínskym investorom, alebo komu uznajú za vhodné. Otvorilo by to priestor na novú korupčnú schému obrovských rozmerov,” varuje Pekár.
Pozornosť by mali upriamiť inam
Namiesto nereálnych plánov na budovanie infraštruktúry s čínskymi firmami by sa minister Ráž mal zamerať napríklad na prepojenie na poľskú železničnú alebo cestnú sieť, ktoré sú špeciálne dôležité pre východ Slovenska.
“Aj na ďalší megalomanský sen ministra Ráža za 1,7 miliardy eur, tunel Karpaty, majú vraj technológiu opäť len Číňania. To, samozrejme, nie je pravda. Napriek tomu v Smere chystajú špeciálne memorandum s čínskou stranou. Bez súťaže je už de facto rozhodnuté, kto bude stavať najdrahší tunel v strednej Európe,” vyhlásil Pekár.
Poslankyňa NR SR Darina Luščíková upozornila, že ani sám minister nevie, či tunel popod Karpaty ľudia vôbec potrebujú. Napriek tomu sa doň chystajú investovať peniaze, ktoré sú potrebné inde.
“Upchatých miest na Slovensku pribúda a pre mnohých z nás sú kolóny pre zlý stav ciest každodennou realitou. 59 mostov na cestách prvej triedy je v havarijnom stave, pričom v roku 2003 to bol iba jeden. Čo robili Ficove vlády za 13 rokov svojho vládnutia? Mosty mohli opravovať postupne a rozpočet by to takmer nepocítil. Teraz, keď štát nemá peniaze, chcú situáciu zachraňovať cez čínske investície. Tie nás ale nezachránia. Naše cesty, mosty aj železnice potrebujú jasnú stratégiu. No tú vláda Roberta Fica nevie zabezpečiť,” uzavrela Luščíková.
Beáta Jurík z PS: Fico poslal Putinovi vianočný darček. V stanovisku Slovenska chýba zmienka o územnej celistvosti Ukrajiny
Navštívili sme tradičné dedinské vianočné trhy aj so zabíjačkou. Stretli sme známych z detstva a ochutnali špeciality
Analytička Lauková o energopomoci: Dostane ju človek, ktorému zvýšili plat, dôchodcovia môžu mať problém
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Ešte ho ani neotvorili, už nahnevali vodičov: Za tunelom Višňové nastáva zmena, mnohí vodiči majú hlavu v smútku
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec








Nahlásiť chybu v článku