Každý, kto má rád čokoládu, no pritom sa snaží schudnúť, vie, že túto pochúťku by si nemal dopriať často. No je to naozaj tak? Najnovšie vedecké štúdie s touto zaužívanou domnienkou nesúhlasia a tvrdia pravý opak. Podľa nich je čokoláda ideálna potrava pre mozog, vďaka ktorej budete chytrejší, no neublíži ani vašej hmotnosti. Ako je to možné?
správy od nás budete mať ako prví.
Vedci zo Syrakúzskej univerzity v New Yorku vykonali štúdiu na 968 ľuďoch vo veku od 23 až 98 rokov a sledovali ich stravovacie návyky. Zameriavali sa hlavne na konzumáciu obľúbenej pochúťky po celom svete – čokolády.
Experiment ukázal, že čokoláda má priamy vplyv na naše kognitívne schopnosti, teda na to, ako rozmýšľame, uvažujeme a rozhodujeme sa. Zistili, že pravidelná konzumácia čokolády dokáže zlepšiť pamäť a rozvíja abstraktné myslenie, vďaka čomu je pravidelný konzument čokolády kreatívny.

Iný experiment vykonaný vedcami z Univerzity v izraelskom Tel Avive ukázal, že aby sme zúžitkovali všetko dobré, čo nám čokoláda môže dať, mali by sme ju jesť každé ráno. Ich výskum ukázal, že ľudia, ktorí pravidelne konzumujú čokoládu ako súčasť raňajok, podávajú lepšie pracovné výkony a navyše im čokoláda pomáhala s chudnutím.
Doktorka Daniela Jakubowiczová vysvetľuje, ako je to možné: „Keď sa ráno zobudíte, potrebujete energiu. Vďaka čokoláde ju dostanete a organizmus ju hneď aj využije. Keď ale čokoládu jete neskôr počas dňa, organizmus s prijatou energiou už narába inak a energiu ukladá vo forme tuku do zásoby. To znamená, že aj keď jete menej, môžete priberať. Záleží, kedy čokoládu jete.“
Podľa nej by sme čokoládu mali skonzumovať najneskôr do 9 hodiny ráno. Podľa jej meraní, ľudia, ktorí na raňajky príjmu napríklad 600 kalórií, ale potom sa stravujú striedmo, chudnú oveľa viac a rýchlejšie ako ľudia, ktorí na raňajky zjedia 300 kalórií a ďalších 300 kalórií neskôr počas dňa.

Prečo má ale čokoláda taký blahodárny vplyv? Odborníci zastávajú názor, že je to vďaka flavonoidom, ktoré sú v čokoláde hojne zastúpené. Flavonoidy sa nachádzajú vo viacerých potravinách rastlinného pôvodu, napríklad v čaji, hrozne, jablkách, ale aj v červenom víne. No v čokoláde, resp. v kakaových bôboch, je ho veľmi veľa, údajne v jednom kakaovom bôbe je flavonoidov až 20% jeho hmotnosti.
Odborníci pre dosiahnutie čo najpozitívnejšieho účinku čokolády odporúčajú konzumovať horkú čokoládu s tým, že čím väčší podiel kakaa, tým lepšie. Najlepšie je si teda voliť čokolády s obsahom kakaa od 70% vyššie. Avšak okrem toho je potrebné dávať si pozor aj na výber kvalitnej čokolády. Nekvalitná čokoláda totiž môže v organizme narobiť viac škody ako úžitku. Preto pri kúpe čokolády uprednostňujte kvalitu pred kvantitou.

Takže keď si budete zajtra robiť raňajky, pokojne si do nich zahrňte aj kúsok kvalitnej horkej čokolády ako príjemnú bodku na záver. Váš mozog a aj váš pás vám za to poďakujú.
interez.sk (Matej Mensatoris) brightside.me
Pobláznila celé Slovensko, donedávna o nej nikto nevedel: Kto je atlétka Anna Švrček, ktorá sa stala virálnou?
Bola som v Afganistane: Musela som dodržiavať pravidlá. Ženy nesmú pracovať, diktujú im, ako sa obliekať
Japonci sa nevzdali, dostali druhú atómovú bombu. Nagasaki spálila ešte silnejšia explózia než Hirošimu
Vykúpenie z väznice Shawshank bol prepadák: Herec sa musel popasovať s výkalmi, režisér odmietol 2,5 milióna
Nikol sa presťahovala do Egypta: Ramadán som si upravila a držala pôst 14 dní. Miestnym sa páči tajomno žien
Z hlavy zločinca stúpal dym, v sále smrdelo zhorené mäso. Prvá poprava elektrickým kreslom nevyšla na prvýkrát
Navštívili sme najlepšie klimatické kúpele na Slovensku. Hrdzavý areál zastal v 90. rokoch, no príroda očarí
Teplota až 4000 stupňov a ľudia vyparení zaživa. Atómové bombardovanie Hirošimy sa udialo pred 81 rokmi












Nahlásiť chybu v článku