Foto: humannypokrok.sk

Státisíce ľudí vyzvali sieť kaviarní Starbucks, aby prestala používať vajcia z klietkového chovu. Na Slovensku 6. februára aktivisti a aktivistky protestovali priamo pred jednou z ich bratislavských kaviarní.

Po deviatich mesiacoch sa opäť spúšťa celosvetová kampaň, požadujúca od siete kaviarní Starbucks, aby prestala používať vajcia z klietkového chovu. Do kampane sa zapojilo 59 organizácií z celého sveta, vrátane Slovenska.

V celosvetovej online petícii už viac než 200 000 ľudí vyzvalo Starbucks, aby sa zriekli vajec z klietkového chovu. Aktivisti a aktivistky z organizácie Humánny pokrok z rovnakého dôvodu včera protestovali pred jednou z bratislavských pobočiek tejto kaviarne. Poukazovali na to, že Starbucks zaostáva v dodržiavaní základných štandardov ochrany zvierat.

Kampaň proti Starbucks sa začala už v apríli minulého roku a krátko po jej spustení spoločnosť prisľúbila vypracovanie záväzku ukončiť používanie vajec z klietkového chovu po celom svete. Neskôr však spoločnosť uplatnila len čiastkové riešenie, ktoré ponechalo milióny sliepok bez ochrany. To je aj dôvodom, prečo sa ochranárske organizácie združené v globálnej koalícii Open Wing Alliance rozhodli opäť zasiahnuť.

Foto: humannypokrok.sk

Najväčšie potravinárske firmy sveta už medzičasom svoje globálne záväzky ukončiť používane vajec z klietkového chovu zverejnili. Vrátane gigantov ako Nestlé, Mondelez, či Kraft Foods, ale aj reštauračných sietí McDonald’s či Subway. Výnimkou však nie sú ani siete hotelov Marriot, Hilton či AccorHotels, ale aj maloobchodné siete Lidl a Kaufland.

Klietkový chov znamená pre sliepky celý život strávený v stiesnenej drôtenej klietke, kde má každá z nich priestor pre život len o veľkosti hárku papiera A4. V klietkach sliepky nemôžu robiť nič, čo je pre ne prirodzené a dôležité. Takéto prostredie ústi do frustrácie a sliepky sa v ňom časom doslova zbláznia. To prináša konflikty, vytrhávanie peria, ale aj kanibalizmus.

Foto: humannypokrok.sk

Klietkový chov sliepok v 21. storočí nemá svoje miesto a moderné značky ako Starbucks nesmú zaostávať v dodržiavaní základných štandardov ochrany zvierat. Je načase, aby Starbucks prestal zavádzať svojich zákazníkov a priniesol skutočný záväzok poslať klietky do histórie “, doplnil koordinátor kampane Viac neznesiem! Martin Smrek.

Protest v Bratislave prebiehal v rámci kampane Viac neznesiem!, ktorú Humánny pokrok spustil koncom minulého roka. Súčasťou kampane je aj petícia, v ktorej podporu za ukončenie klietkového chovu vyjadrilo už viac ako 16 000 Slovákov a Sloveniek. Petíciu možno podpísať na stránke www.viacneznesiem.sk

Príbehy
0
Komentovať (0)