Foto: youtube.com/ Libresse Sverige

Spoločnosť Bodyform sa svojou kampaňou Blood Normal rozhodli narušiť akékoľvek stereotypy, ktoré sme doposiaľ mohli vidieť v reklamách.

V 21. storočí je stále bežnou praxou, že ženy sú v reklamách na vložky či tampóny zobrazené šťastne pobehujúce v bielych nohaviciach a krv je nahradená modrou tekutinou. Značka Bodyform sa rozhodla dať týmto stereotypom zbohom.

Bodyform sa svojou kampaňou Blood Normal rozhodli narušiť akékoľvek stereotypy, ktoré sme doposiaľ mohli vidieť v reklamách. Značke jednoducho vadilo, že menštruácia je stále akýmsi tabu, o ktorom sa nehovorí a snažíme sa pred ňou zatvárať oči. Preto sa rozhodli prostredníctvom svojej kampane túto tému otvoriť.

Značka považuje menštruáciu za normálnu vec a myslí si, že práve reklamy môžu za to, že sa ženy hanbia za svoju menštruáciu. Z ich výskumu na viac ako 10-tisíc mužoch a ženách sa ukázalo, že až 74 % z nich chce vidieť realistickejšiu prezentáciu periódy v reklame. Bodyform ukazuje reálne situácie zo života žien, ktoré obsahujú aj krv, bolesť a iné súčasti, ktoré sú podľa nich veľmi dôležité pri búraní stereotypov a vytváraní z neviditeľného viditeľné.

V rámci kampane predstavili spoluprácu s herečkou Victoire Dauxerre a stand-up komičkou Saffron Herndon. Okrem reklamy Blood Normal, ktorá bola oficiálna spustená v 4 krajinách, získala viac ako 4,5 miliardy impresií. 

Za túto reklamu si jej tvorcovia, agentúra AMV BBDO London, odniesli z Cannes cenu Grand Prix v kategórii Glass Lions. Ocenenie je udeľované kampaniam, ktoré komunikáciu značky využívajú ako príležitosť posúvať kultúrne normy.

Uložiť článok

Najnovšie články