Ilustračná foto: Pexels

YouTube uviedol na Slovensku svoju vlastnú streamovaciu službu.

Streamovacím službám chce pomaly, ale isto konkurovať aj Google. Ten na Slovensku uviedol svoju vlastnú streamovaciu službu, ktorá má byť rivalom pre Spotify. V zahraničí služba už funguje nejaký čas. My sme sa ju rozhodli vyskúšať a po týždni používania máme zmiešané dojmy. YouTube mieša rôzne prvky, ktoré sú nám dobre známe od konkurencie a pridáva svoje typické atribúty.

Vo výsledku však ničím neprekvapí. Pokiaľ by sme ho mali porovnávať s najväčším konkurentom, ktorým je Spotify, YouTube rozhodne víťazí možnosťou prehrávania videoklipu. Tu sa však jeho nadradenosť voči konkurencii končí. Napriek tomu, že ide o veľmi zaujímavý pokus a vstup do tohto segmentu, za tých istých 6 eur mesačne nám Spotify dokáže ponúknuť kvalitnejšie služby s ďaleko príjemnejším interfaceom.

Pre a proti

Treba uznať, že veľkým plusom predplatného je aj fakt, že sa nezbavíte len reklám priamo v streamovacej službe, ale aj tých vo videách. V tomto prípade si však platíte za službu YouTube Premium, ktorá stojí 7,19 eur mesačne. YouTube Music je program za 5,99 eur mesačne, ktorý sa však vzťahuje výhradne na hudbu. Plusom sú aj rozmanité playlisty. Všimli sme si, že pri dlhodobom užívaní Spotify hrá jeho algoritmus viac proti vám ako za vás a stretávate sa stále s tými istými interpretmi a skladbami. YouTube ponúka s veľmi podobnou knižnicou skladieb omnoho väčšiu diverzitu.

Screenshot, Interez.sk

Neprináša však nič nové a to, čo ponúka už poznáme u konkurencie, ktorá dokáže vo výsledku ponúknuť lepší produkt. Tým pádom sa len veľmi ťažko nachádzajú dôvody, prečo by mal človek prejsť k YouTubu. Pokiaľ by však služba bola vaším vstupom do sveta streamovanej hudby, určite by ste sa nesťažovali. Obrovský nedostatok je však fakt, že aplikácia nemá podporu na konzole akou je napríklad Playstation 4. Ak konzolu využívate ako multimediálne zariadenie, jediný spôsob, ako tu streamovať hudbu, je cez Spotify.

Kvalita hudby

Kvalita hudby je na YouTube poznateľne slabšia ako v prípade Spotify. Konkurenčná služba ponúka v rámci svojho Premium programu kvalitu Very high, ktorý umožňuje prehrávať hudbu v kvalite 320 kbps. YouTube umožňuje streamovať hudbu v kvalite 128 kbps, no pokiaľ si zaplatíte Premium, na výber je aj možnosť 256 kbps. Aj v tomto prípade však dokážete veľmi ľahko rozpoznať kvalitu zvuku medzi Spotify a YouTubom. Kráľovi internetového videa nutne chýba aj možnosť ekvalizéru. Je však nutné podotknúť, že konkurenčné Spotify túto službu ponúka, no iba na Apple zariadeniach.

Screenshot, Interez.sk

Hudobné možnosti

Spotify má knižnicu, ktorá momentálne ponúka 40 miliónov skladieb. Konkurenčný Tidal, v ktorom vlastní značný počet akcii aj Jay-Z, má knižnicu, ktorá obsahuje viac ako 60 miliónov skladieb. Či je to labutie Jazero od Čajkovskeho, Rolling Stones alebo posledný album Beyoncé, tieto služby vás nesklamú. Opačnej situácie sa nemusíte obávať ani u YouTubu, ktorý však nezverejnil, aká veľká je jeho knižnica.

Stojí však za zmienku, že na Spotify nenájdeme Jay-Zho albumy. Keďže interpret vlastní akcie v Tidali, svoju hudbu presťahoval. Ani na YouTube však nebudete mať problém pustiť si raperov Black Album alebo relatívnu novinku 4:44. Toto tak môže byť malé plus, ktorým YouTube víťazí nad Spotify. Len ťažko si však vieme predstaviť iný dôvod, prečo by pravidelný užívateľ Spotify prešiel na YouTube Music. Napriek tomu, že streamovacia služba od Googlu vás nemá čím uraziť, konkurencia to jednoducho stále robí lepšie.

Screenshot, Interez.sk

Interface a organizácia

Pri využití služby na smartfóne si musíte nainštalovať aplikáciu, ktorá nie je súčasťou klasickej YouTube aplikácie. Keď však službu využívate na počítači, celkom si vystačíte s webovým prehrávačom. Užívateľské prostredie je jednoduché a prehľadné. Nebudete mať najmenší problém nájsť to, čo potrebujete a od každej položky vás delia maximálne tri kliknutia. Problém nie je ani v ukladaní playlistov. Voči ich obsahu a zoradeniu tiež nemáme žiadne výhrady. Keď sa však pokúsite nájsť sekciu podcastov, zrejme budete sklamaní, keďže ju YouTube Music neponúka.

Zhrnutie

Vo všeobecnosti teda vôbec nejde o zlý produkt, ktorý má viac než prijateľnú cenovku. Bude sa mu zrejme však ťažko bojovať s konkurenciou, keďže podcasty sú každodennou súčasťou väčšiny ľudí, ktorí sú cieľovou skupinou streamovacích služieb. Umiernenejší algoritmus, ani Jay-Zho skladby však zrejme ako lákadlo nepostačia. Ako sme však zmienili, pre zákazníka, ktorý práve vstupuje do sveta streamovanej hudby, určite YouTube Music nie je krokom vedľa.

0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )
Príbehy