Ilustračná foto: zssk.sk/Unsplash

Od 15. marca tak bude dopravca k cestovnému lístku zakúpenému v pokladnici účtovať poplatok za servis vo výške 1 euro.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedie od 15. marca poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vlakoch ZSSK. Príplatok v pokladnici bude vo výške 1 euro, vo vlakoch to budú 3 eurá. Nákup lístkov online ostane bez poplatkov. Informoval o tom hovorca ZSSK Dominik Drevický.

Pozrite si naše najnovšie video, článok pokračuje pod ním ↓

„Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie, a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo,“ priblížil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Poplatok jedno alebo tri eurá

Od 15. marca tak bude dopravca k cestovnému lístku zakúpenému v pokladnici účtovať poplatok za servis vo výške 1 euro. Za nákup lístka vo vlaku si cestujúci za servis priplatia 3 eurá, a to aj pri nástupe v stanici bez otvorenej pokladnice. Od poplatku budú oslobodení seniori nad 62 rokov pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu, tiež osoby od 70 rokov a držitelia preukazu ŤZP-S.

Podľa ZSSK posledné roky potvrdzujú rastúci trend digitalizácie. Za uplynulých päť rokov vzrástlo používanie mobilnej aplikácie ZSSK na 17,32 %, e-shop dopravcu používa vyše 28 % ľudí, menej sú využívané SMS lístky. Naopak, predaj cestovných lístkov v pokladniach podľa ZSSK klesá, za posledné roky sa znížil zo 69,94 % na 47,68 %.

Digitalizácia podľa dopravcu šetrí nielen čas, ale aj peňaženky cestujúcich a financie ZSSK. Predaj lístka v pokladnici totiž stojí spoločnosť viac ako jedno eur, kým online predaj znižuje tieto náklady na menej ako 0,30 eura. Digitalizácia tiež znižuje potrebu tlače papierových lístkov a prispieva tak k ochrane životného prostredia. „Každé euro získané alebo ušetrené digitalizáciou investujeme späť do zamestnancov, modernizácie vlakov a zlepšovania služieb,“ doplnil Helexa.

Čo ak nepôjde appka? Poplatok za servis platiť nemusíte, má to však háčik

Portál Živé zisťoval, čo sa stane v prípade, keď si cestujúci nebude môcť kúpiť lístok cez aplikáciu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) – napríklad pre technický výpadok alebo chybu. Hovorca ZSSK Tomáš Drevický potvrdil, že v takýchto prípadoch sa poplatok za servis pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku uplatňovať nebude.

„Konkrétne situácie budú posudzované individuálne. Ak počas výpadku online predaja cestujúcemu vydajú lístok s poplatkom za servis, môže požiadať o vrátenie tejto sumy formou reklamácie,“ vysvetlil Drevický. Zároveň však dodal, že ZSSK nenesie zodpovednosť za problémy na strane cestujúceho – napríklad ak nefunkčnosť spôsobí chybná aplikácia alebo slabé internetové pripojenie používateľa.

Uložiť článok

Najnovšie články