zdroj: Glami

Nový medzinárodný projekt GLAMI.eco pomáha zákazníkom v celom regióne objavovať udržateľné značky z rôznych e-shopov na jednom mieste.

Podľa zistení prieskumu, ktorý v tomto roku realizoval módny vyhľadávač GLAMI.sk, 70 % zákazníkov túžiacich po udržateľných kúskoch nevie, kde ich má hľadať a nakupovať. Nízke povedomie o udržateľných značkách vytvára najväčšiu bariéru pre nákup takejto módy. A práve na tento problém sa zameral GLAMI.eco – nový projekt, ktorý pomáha zákazníkom objavovať udržateľné značky a zorientovať sa v ich zodpovednom prístupe k produkcii oblečenia aj pracovným podmienkam pri jeho výrobe.

Nová medzinárodná platforma GLAMI.eco je inciatívou vyhľadávača módy GLAMI, ktorý poskytuje široký výber produktov z rôznych módnych e-shopov na jednom mieste. Aktuálne je zastúpený v 14 krajinách, vrátane Slovenska, Českej republiky, Bulharska, Brazílie, Chorvátska, Grécka, Maďarska, Nemecka, Francúzska, Slovinska, Španielska, Turecka, Rumunska a Ruska. 

GLAMI v uplynulých mesiacoch šírilo povedomie o udržateľnosti, predstavilo intuitívne vyhľadávanie naprieč materiálmi a tiež praktického sprievodcu materiálmi. Tiež začalo upozorňovať na lokálne značky a ich príbehy vo všetkých krajinách, pričom Česká republika a Slovensko boli medzi prvými lastovičkami. Tento krok získal pozitívnu odozvu, a tak sa GLAMI rozhodlo vytvoriť platformu GLAMI.eco, exkluzívne zameranú na udržateľné značky. 

zdroj: Glami

GLAMI.eco vznikla ako projekt mladého tímu, ktorý verí, že udržateľná móda je tou správnou cestou do budúcnosti. „Ako platforma, ktorá združuje 3000 e-shopov a viac ako 25 miliónov návštevníkov mesačne v celkovo 14 krajinách, máme veľký priestor propagovať zodpovednú módu. V tomto okamihu už máme 120 udržateľných značiek na jednom mieste na GLAMI.eco a sme si istí, že to je iba začiatok.” upresnil Tomáš Hodboď, CEO módneho vyhľadávača GLAMI. „Našou misiou je zhromaždiť a organizovať všetku udržateľnú módu na jednom mieste, aby mal každý šancu takéto produkty objaviť a zároveň sa naučil niečo nové o téme udržateľnosti. Možnosť spoznať príbehy značiek tiež pomôže dospieť pri nákupoch k zodpovednejším rozhodnutiam,” dodáva.

Zodpovedné nakupovanie Slováci preferujú čoraz viac – 31 % respondentov v prieskume GLAMI deklarovalo, že ich nákupné správanie je ovplyvnené udržateľným prístupom k móde, iba 7 % uviedlo, že im je udržateľná móda ľahostajná. Takisto aktívne vyhľadávame informácie o téme udržateľnosti. Vyhľadávanie “udržateľnej módy” za posledných 5 rokov stúplo o 46 %, tvrdia Google trends data.

GLAMI.eco je marketingový nástroj, ktorý produkty nepredáva, ale na jednom mieste zhromažďuje ponuky udržateľnej módy z rôznych e-shopov a nezávislých značiek po celom svete. GLAMI.eco je nezávislá platforma, ktorá nie je spojená so žiadnou konkrétnou značkou a ktorá overuje a vyberá značky podľa nasledovných kritérií:

  • použitie organických, rozložiteľných alebo recyklovaných materiálov
  • výrobné procesy neškodia životnému prostrediu
  • pracovné podmienky aj zaobchádzanie so zamestnancami sú férové, etické a je zabezpečená bezpečnosť pri práci
  • transparentnosť výrobného procesu
  • značka je držiteľom niektorého z medzinárodne uznávaných certifikátov (napríklad GOTS, Fair Trade, Blue Sign
Tlačová správa Glami
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )