Foto: Kanahoooo

/ 73 / Michaela
Nie všetky dokonalé ženy na billboardoch či titulkách magazínov vyzerajú tak dokonale. Francúzsko urobilo skvelý krok, ako sa dá bojovať proti pokrivenému ideálu ženskej krásy.

Stačí si prelistovať obyčajný časopis. Len zriedkakedy v ňom uvidíte „obyčajnú“ ženu z ulice. Všetko je dokonalé a umelé. Avšak väčšina dospievajúcich dievčat či žien začne mať pri pohľade na takúto nádheru zo seba komplexy. Zadok je priveľký, prsia zas primalé. Už dlhšie sa však robia kroky proti dlhotrvajúcemu trendu dokonalosti. Vo Francúzsku vošiel do platnosti nový zákon, ktorý bude balzamom pre dušu nejednej ženy.

Doposiaľ bola bežná prax, že v médiách sa digitálne upravovali fotografie modeliek, ktoré vyzerali, akoby nemali starosti bežného života. Ak sa niektoré spoločnosti rozhodli zverejniť modelky v plavkách so striami či celulitídou, ihneď sa to stalo predmetom debaty. Niektorí ľudia tento krok podporovali, no našli sa aj takí, čo im pohľad na drobné nedostatky postavy, spôsoboval hotové mdloby. Ale je to ich problém. Podľa nového francúzskeho zákona musia mať všetky retušované fotografie varovné označenie. Kto to nedodrží, tomu hrozí poriadne mastná pokuta – viac ako 37-tisíc eur. Dúfame, že si to len málokto dovolí porušovať.

Všetko je jedna veľká ilúzia

Podľa televízie France 24 sa telo nesmie nijako zmeniť. Aj zoštíhlenie, či zmena určitých partií sa vníma ako retušovaná fotografia. Francúzov k tomu viedlo práve neúmerné množstvo digitálne upravovaných fotografií, ktoré vidia deti a mládež. Sú presvedčení, že môžu mať na ne naozaj ničivý vplyv. Viac ako 600-tisíc detí a mladistvých tam trpí poruchami príjmu potravy. A je to naozaj hrozivé číslo.

Aby sa prirodzená krása stala normou

Reakcie na tento zákon sú rôzne.  Jedna z najväčších fotografických agentúr Getty images, sa rozhodla jednoducho neprijímať fotografie upravované vo Photoshope. Možno vám meno tejto agentúry nič nevraví, no určite ste aj vy zahliadli jej fotografie, a to nielen z módnych mól, ale i zo spoločensky významných podujatí. Fotobanka spoločnosti určite nie je zanedbateľnou.
Embed from Getty Images

Pevne veríme, že aj ostatné spoločnosti budú nasledovať príklad Getty Images. Možno aj to naučí ženy (či mužov), mať sa naozaj rád a netrápiť sa nad nedosiahnuteľnými snami.

Pozri aj: Muž pomocou Photoshopu vkladá seba do fotiek celebrít. Vtipnými úpravami baví tisíce ľudí

huffingtonpost.com


Komentovať (0)