Prevádzky McDonaldu sú fenoménom po celom svete. Ikonické žlté logo, koncepcia či obľúbené jedlo robí z mekáča franšízu, ktorá doslova pohlcuje spoločnosť už desiatky rokov. Za vznikom tejto značky sa však skrýva fascinujúci príbeh nápadov a príležitostí, za ktorým stojí okrem bratov McDonaldovcov aj muž menom Ray Kroc.
Big Mac, cheeseburger či hranolčeky sa vďaka prevádzkam McDonald’s stali azda národným jedlom vo viacerých štátoch. Popularita a sila tejto značky má za posledné desiatky rokov na svedomí napríklad aj skutočnosť, že v Spojených štátoch amerických nájdete podľa ScrapeHero viac reštaurácií McDonald’s (13 622) než nemocníc, ktorých je podľa AHA vyše 6 000.
Ako informoval portál IOL, McDonald´s plánuje otvorenie nových prevádzok v takom tempe, že sa v priemere každých 4,5 hodiny niekde na svete otvorí nová pobočka. Tento plán je súčasťou ich stratégie, prostredníctvom ktorej chcú do roku 2027 po celom svete dosiahnuť až 50-tisíc prevádzok, čo predstavuje najrýchlejší rast v histórii značky.

Začalo to u bratov, ktorí svoje dielo predali
Maurice a Richard McDonaldovci sa do gastronomického priemyslu pustili pomerne neskoro, keďže dovtedy jeden z nich pracoval ako údržbár a druhý ako kulisár. V roku 1948 už mali nazbierané značné skúsenosti a tak sa bratia rozhodli, že svoju fungujúcu reštauráciu prestavajú s cieľom zvýšenia zákazníckej popularity, informuje Britannica.
Mac (46) a Dick (39) tak v spomínanom roku spustili prerobenú reštauráciu McDonald’s v Kalifornii, v ktorej ponúkali hamburgery, hranolčeky, sladené nápoje, mliečne šejky či jablkový koláč. Aj keď sú bratia McDonaldovci z príbehu o vzniku celosvetového fenoménu medzi reštauráciami často vytláčaní, aj oni dokázali začiatkom 50. rokov presadiť pár marketingových ťahov.
Obľúbené a vyhľadávané burgery predávali približne za 15 centov, čo bolo síce o polovicu menej než konkurencia, no vďaka systému ohrevných lámp ich dokázali vyprodukovať oveľa viac a udržať teplé aj po dlhšom čase.

Taktiež vo svojom novom koncepte používali podľa Britannici striedavé vypínanie kúrenia, aby sa ľudia nezdržiavali príliš dlho, tvrdé a menej pohodlné sedenie, nech sa človek sústredí len na jedlo a neužíva si pohodlie, či dokonca rozložili stoličky ďalej od seba, aby si zákazníci nezvykali na dlhé spoločenské posedenia. V skratke, chceli vybudovať fastfoodovú kultúru na princípe rýchleho jedla a množstva ľudí.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- ako vzniklo logo McDonald´s a čo malo predstavovať;
- kto bol Ray Kroc;
- ako sa McDonaldu podarilo expandovať;
- akú hodnotu má značka dnes;
- prečo ľudia McDonald´s žalovali.
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Cheeseburger za 0 €: Boli sme na otvorení horúcej novinky. Sľúbili 1 000 jedál zadarmo, poriadne nás sklamali
Expert na hypotéky: Ľudia preplácajú úvery aj o stovky eur mesačne, ktoré vedia ušetriť. Pozor na kreditky či hazard
Mesiac som žila zo 4,57 eura na deň: Potraviny ma stáli len 128 eur, podarilo sa mi to vďaka tomuto triku a bez obmedzovania
Klobása či placky stoja aj 12 eur, novinkou je výhodné menu. Boli sme na trhoch v Bratislave, takéto sú tohtoročné ceny
42 rokov hnila doma vo svojej posteli: Hedviga zomrela a zápach rozkladajúceho tela susedov nerušil. Nikto si to nevšimol
Navštívili sme nádhernú slovenskú dedinu, jedinú svojho druhu. Redaktorka vyskúšala novú linku Košice – Bratislava
Porsche sa na ojazdených pneumatikách rútilo až 150 km/h. Po náraze začalo horieť, Paul Walker vtedy ešte žil
Matúš prešiel vyše 25-tisíc kilometrov: Na výkaly v prírode treba lopatku, servítky zobrať so sebou. Slováci tomu nerozumejú
Odborník na energetiku Rastislav: Toto sú najväčšie chyby, ktoré ľudia doma robia. Ušetriť môžete desiatky eur mesačne









Nahlásiť chybu v článku