Foto: Unsplash

Aké právomoci má Executive Assistant?

Foto: Unsplash

Výkonný asistent je na takmer najnižšej pozícii vo firme. Jeho náplňou práce je len vykonávať pridelené úlohy a v podstate nemá žiadne významnejšie právomoci.

Komu je vo firme pridelená starostlivosť o financie?

Foto: Unsplash

CFO, alebo finančný riaditeľ (z anglického Chief Financial Officer), má vo firme zabezpečiť chod, analýzu a hospodárenie s financiami. Venuje sa dátam, plánovaniu rozpočtu, rovnako ako investíciám a obchodovaniu s inými firmami.

Čo pre majiteľa robí account manager?

Foto: Unsplash

Account manager je kontaktnou osobou, ktorá funguje ako prepojenie zákazníka so spoločnosťou. Vo veľkých firmách môže byť každému zákazníkovi pridelená jedna takáto osoba, inokedy má jeden zamestnanec takýchto klientov viac.

Čo znamená skratka CIO?

Foto: Unsplash

Zodpovednosťou riaditeľa IT sektoru, alebo v skratke CIO, je starostlivosť o všetky technologické potreby spoločnosti - od bezpečnosti po spravovanie chodu sociálnych sietí.

Ako označujeme pozíciu obchodného riaditeľa?

Foto: Unsplash

Obchodného riaditeľa môžete vykonávať na dvoch úrovniach - v pozícii Sales Manager, ktorý sa stará o predaj, prípavu obchodnej stratégie či jednanie s obchodnými partnermi. V prípade CSO ide o pozíciu priamo pod majiteľom firmy spolu s ostatnými riaditeľmi, ktorý už rieši tvorbu vyšších stratégií - hlavne uzatváranie väčších dohôd s (najčastejšie) VIP klientmi.

Pre akú časť pracoviska sa používa slovo “board”?

Foto: Unsplash

Pokiaľ je vo firme zavelené, že bude zajtra board meeting, znamená to, že má doraziť každý riaditeľ - od výkonného po finančného. Board je teda len iný výraz pre radu riaditeľov.

Akou skratkou označujeme výkonného riaditeľa?

Foto: Unsplash

Skratka CEO môže nejedného človeka zmiasť. Veľa ľudí si pod ňou predstaví majiteľa či zakladateľa spoločnosti, v skutočnosti však ide o post výkonného riaditeľa. Hoci je výkonným riaditeľom veľmi často samotný majiteľ, tieto dve pozície nemusia byť totožné. Výkonný riaditeľ je hlavou celej firmy, riadi každého jedného zamestnanca i krok, ktorý sa v nej deje. Majiteľ firmy môže často zveriť túto úlohu niekomu inému, pokiaľ má viac podnikov a riadiť celý biznis jednoducho nestíha či nechce.

Na aké dve základné úrovne sa delia manažéri na nižších a stredných pozíciách?

Foto: Unsplash

Pre rozdelenie manažérov a ich kompetencií sú dve základné pozície - junior a senior manager. Rozdiel spočíva v množstve rokov praxe - senior manager za sebou musí mať niekoľko rokov v zamestnaní, kým mu je takýto titul pridelený.

Kto je to CCO?

Foto: Unsplash

Ako riaditeľ komunikácie musíte úzko komunikovať s CMO (riaditeľom marketingu). Vašou dennou pracovnou náplňou je tvorba a udržiavanie dobrých vzťahov - či už s vašimi klientami, médiami či samotnými zamestnancami.

O čo sa stará osoba v pozícii COO, alebo Chief Operations Officer?

Foto: Unsplash

Prevádzkový riaditeľ na pozícii COO musí zvládnuť dennodennú prevádzku spoločnosti. Vo veľkej miere komunikuje s výkonným riaditeľom všetky veľké rozhodnutia, a všeobecne sa považuje za hneď druhú najdôležitejšiu osobu vo firme. Môže tiež korigovať plány výkonného riaditeľa - a teda ho informovať o tom, či sú jeho plány pre podnik realistické.

Uložiť článok

Najnovšie články