slumberwise.com

/ 0 / Lukáš M.
V dnešnom hektickom svete má asi väčšina ľudí problémy so spánkom. Prečo nevieme zaspať, budíme sa uprostred noci, alebo skoro ráno?

Problémy so spánkom má v dnešnom svete obrovské percento populácie. V rýchlom svete 21. storočia, ktorý je plný stresu a povinností, sa tomu ani nemožno čudovať. Či už ide o problémy so zaspávaním, nekľudný spánok, ktorý je prerušovaný budením uprosted noci, či skorým vstávaním bez energie, všetky tieto problémy nepriaznivo pôsobia na váš zdravotný stav. Prečo sa to vlastne deje?

Problémy so zaspávaním

Pri problémoch so zaspávaním je väčšinou na vine prostredie, teda priestor, kde spíte. V rušnom meste je niekedy problém zabezpečiť svoju izbu tak, aby bola tmavá, tichá a chladná. Práve tieto tri veci sú totiž najdôležitejšie faktory pre rýchle a pokojné zaspávanie. Odborníci odporúčajú mať v izbe 18°C. Ďalšími negatívnymi faktormi môže byť kofeín a neskoré jedenie. Tieto veci by ste pár hodín pred spánkom už riešiť nemali. Hodinu pred spánkom sa odporúča vynechať aj televíziu alebo počítač. Svetlo, ktoré tieto zariadenia vyžarujú, vás totiž preberá a spôsobuje vám ťažkosti pri zaspávaní. Ak pociťujete stres a ste pod neustálym tlakom, skúste pred spánkom na chvíľu celkom vypnúť. Pomôže vám meditácia alebo jóga.

huffingtonpost.com
huffingtonpost.com

Časté prebúdzanie

Prebúdzanie sa urprostred noci je celkom prirozdené. Spánkový cyklus totiž trvá asi 90 minút, po ktorých sa telo a mozog čiastočne preberajú. Mnohí ľudia to využijú a odbehnú si v noci na toaletu alebo po pohár vody. Ak sa však budíte pravidelne každú noc a máte potom následne problém znovu zaspať, je možné, že trpíte čiastočnou nespavosťou. Problémy však môžu tkvieť aj v iných častiach tela. Pri častom prebúdzaní počas noci môže byť na vine aj pažerák, ktorý spôsobuje zvýšenie žalúdočnej kyseliny, alebo upchávanie dýchacích ciest.

slumberwise.com
slumberwise.com

Skoré prebudenie

Ak ste vyskúšali všetky triky na zlepšenie a skvalitnenie vášho spánku, ale stále sa ráno budíte skoro a prakticky vôbec nevyspatí, potom by ste asi mali navštíviť svojho lekára a poradiť sa s ním. Nedostatok spánku, ktorý je najčastejšie spôsobený skorým prebudením, totiž spôsobuje pokles imunity a väčšie ohrozenie vášho tela infekciami a vírusmi. Rovnako to celé môže viesť k poruche pozornosti či pamäti a k celkovému poklesu vašich pracovných, školských, či akýchkoľvek iných výkonov.

physicalculturist.ca
physicalculturist.ca
interez.sk (Lukáš M.), mnn.com


Komentovať (0)