Obchodný reťazec Lidl použil vo svojich letákoch, v ktorých prezentuje pánsku módu, černošského modela a spustil tak na českom internete vlnu kritiky. Ľuďom vadí práve použitie černocha, ktorého nepokladajú za vhodnú osobu, aby ponúkala českým mužom oblečenie. Reťazec na hystériu, ktorú leták na sociálnych sieťach vyvolal reagoval pokojne a vysvetlil, prečo je použitie černocha úplne v poriadku.
„Prečo máte na reklamnom letáku černocha? Viete, že tým štvete mnoho ľudí, ktorí týchto darmožráčov a parazitov nemôžu ani cítiť a boja sa ich?“, napísala na sociálnu sieť obchodu Miroslava Kapalová a ďalej sa vo svojom príspevku nehanbila použiť aj vulgarizmy. Nakoniec dodala: „Ešte zatiaľ platí, že my sme tu doma!!! Takouto reklamou si odradíte mnoho vlastencov – zákazníkov.“
Ani iné zákazníčky si nedávali servítku pred ústa. Napríklad Bohuslava Lobotková, ktorá má ako svoju profilovú fotku logo Bloku proti Islamizaci v ČR napísala:

Lidl sa však k týmto nenávistným reakciám postavil zodpovedne a svojim zákazníkom odpovedal, že žijeme v 21. storočí a na svete žijú mnohé rasy spoločne vedľa seba a Lidl medzi ľuďmi nevidí rozdiel. Navyše dodáva, že čím viac svet poznáte, tým väčšiu toleranciu v sebe človek má.

Hovorkyňa českého Lidlu Zuzana Holá uviedla, že s rasizmom sa už ojedinele stretli, no nikdy v takej miere ako teraz.
Témy sa rýchlo chytili aj internetoví „srandisti“, ktorí okamžite začali vytvárať „upravené“ letáky.


Letáky sa čiastočne týkajú aj Slovenska. V katalógu „Fit v roku 2017“ je tiež zobrazený černoch. Na slovenských sociálnych sieťach reťazca sa však negatívne reakcie nezaznamenali.
Že Slováci reagovali, resp. nereagovali na toto nijako, hodnotíme samozrejme pozitívne. Nerozumieme masovej hystérii, ktorú spustil obyčajný leták v Česku. Modely rôznych rás sú bežné a mnohí z nás sa nad farbou pleti človeka v letáku ani nepozastavia. Jednoducho tam vidíme človeka a neuvažujeme nad jeho rasou. No vyzerá to tak, že nie každý to takto vníma.

Celá situácia, aj keď je vážna, vyvoláva v nás aj mierne pobavenie nad ľuďmi, ktorí píšu negatívne reakcie, ktorí kritizujú modela a vyhrážajú sa Lidlu, že tam prestanú nakupovať. Model rozhodne nie je nejaký „nebezpečný islamista“, ako ho niektorí českí zákazníci Lidlu vnímajú, ale pravdepodobne je to profesionálny model. Takisto si asi mnohí zákazníci doteraz neuvedomili, že výrobky a najmä oblečenie, ktoré v reťazci nakupujú vyrobili práve ľudia odlišnej farby pleti, ako sú oni sami.
interez.sk (mmm), idnes.cz
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom









Nahlásiť chybu v článku