Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sú najväčšou štátnou spoločnosťou a po bratislavskom Volkswagene druhým najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Aktuálne pre ne pracuje približne 12 800 zamestnancov, no už čoskoro sa ich počet možno zníži. Generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako oznámil, že chce prepustiť až 1000 zamestnancov na rôznych pracovných pozíciách.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dlhé roky bojujú s konkurencieschopnosťou — priemerné platy sú nižšie než v druhej štátnej firme (ZSSK). Rozdiel nie je vôbec zanedbateľný — kým priemerný plat v ŽSR sa pohybuje na úrovni 1650 eur, v ZSSK je to viac než 2000 eur mesačne.
Správu priniesol Denník E, ktorý sa odvoláva na slová samotného generálneho riaditeľa.
Bojuje s mentalitou firmy aj s neprimeraným množstvom zamestnancov
Podľa Saka dopravcu trápi aj množstvo ďalších problémov, ktoré brzdia rýchlosť rozvoja.
Ide najmä o chýbajúcu komplexnú modernizáciu, neochotu k významným zmenám a preplnené riaditeľstvá, ktoré podľa neho fungujú aj bez plného počtu zamestnancov.

V rámci plánovanej reorganizácie padol návrh zrušiť 500 až 1000 pracovných miest.
Zahrnul do toho niekoľko skupín, vrátane tzv. posunovačov — zamestnancov, ktorí zapájajú vagóny či rušne. Sako navrhuje väčšinu zamestnancov z tejto skupiny odstrániť, nakoľko službu poskytuje firma iným železničným dopravcom, ktorí si za to „adekvátne neplatia“.
Zvyšný návrh vychádza hlavne z presvedčenia Saka, že ŽSR zamestnáva neprimerane veľa ľudí vzhľadom na počet vlakov, ktoré prevádzkuje. Mnohé pozície podľa Saka zdanlivo nedávajú zmysel a boli vytvorené „účelovo“.
„Niektorí si tu zvykli vytvárať miesta pre kamarátov, kamarátky, manželky. A my potom dumáme nad tým, čo vlastne niekto robí na pozícii ‚manažér produktu‘,“ opísal pre Denník E.
Ušetrené náklady chce následne využiť na mnohé zlepšenia, akými je aj čiastočné zvýšenie platov pre zvyšných zamestnancov.
Nie je však isté, či Sako svoje návrhy presadí. Denník E opisuje, že z jeho slov vyplýva to, že na železniciach „stále pretrváva socialistická mentalita“ a, ako dodáva: „Presadiť zmeny, ktoré Sako označuje za nevyhnutné, sa doteraz nepodarilo žiadnemu generálnemu riaditeľovi.“
Nastúpila do autobusu a zmenila tým históriu. Rosa neuvoľnila sedadlo belochovi a stala sa symbolom boja proti rasizmu
Navštívili sme mimoriadne významné miesto na Slovensku celkom zadarmo: Pravdepodobne ste o ňom nepočuli
Beáta Jurík z PS: Fico poslal Putinovi vianočný darček. V stanovisku Slovenska chýba zmienka o územnej celistvosti Ukrajiny
Navštívili sme tradičné dedinské vianočné trhy aj so zabíjačkou. Stretli sme známych z detstva a ochutnali špeciality
Analytička Lauková o energopomoci: Dostane ju človek, ktorému zvýšili plat, dôchodcovia môžu mať problém
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Ešte ho ani neotvorili, už nahnevali vodičov: Za tunelom Višňové nastáva zmena, mnohí vodiči majú hlavu v smútku
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí








Nahlásiť chybu v článku