Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedie od 15. marca poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vlakoch ZSSK. Príplatok v pokladnici bude vo výške 1 euro, vo vlakoch to budú 3 eurá. Nákup lístkov online ostane bez poplatkov. Informoval o tom hovorca ZSSK Dominik Drevický.
„Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie, a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo,“ priblížil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Poplatok jedno alebo tri eurá
Od 15. marca tak bude dopravca k cestovnému lístku zakúpenému v pokladnici účtovať poplatok za servis vo výške 1 euro. Za nákup lístka vo vlaku si cestujúci za servis priplatia 3 eurá, a to aj pri nástupe v stanici bez otvorenej pokladnice. Od poplatku budú oslobodení seniori nad 62 rokov pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu, tiež osoby od 70 rokov a držitelia preukazu ŤZP-S.
Podľa ZSSK posledné roky potvrdzujú rastúci trend digitalizácie. Za uplynulých päť rokov vzrástlo používanie mobilnej aplikácie ZSSK na 17,32 %, e-shop dopravcu používa vyše 28 % ľudí, menej sú využívané SMS lístky. Naopak, predaj cestovných lístkov v pokladniach podľa ZSSK klesá, za posledné roky sa znížil zo 69,94 % na 47,68 %.
Digitalizácia podľa dopravcu šetrí nielen čas, ale aj peňaženky cestujúcich a financie ZSSK. Predaj lístka v pokladnici totiž stojí spoločnosť viac ako jedno eur, kým online predaj znižuje tieto náklady na menej ako 0,30 eura. Digitalizácia tiež znižuje potrebu tlače papierových lístkov a prispieva tak k ochrane životného prostredia. „Každé euro získané alebo ušetrené digitalizáciou investujeme späť do zamestnancov, modernizácie vlakov a zlepšovania služieb,“ doplnil Helexa.
Čo ak nepôjde appka? Poplatok za servis platiť nemusíte, má to však háčik
Portál Živé zisťoval, čo sa stane v prípade, keď si cestujúci nebude môcť kúpiť lístok cez aplikáciu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) – napríklad pre technický výpadok alebo chybu. Hovorca ZSSK Tomáš Drevický potvrdil, že v takýchto prípadoch sa poplatok za servis pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku uplatňovať nebude.
„Konkrétne situácie budú posudzované individuálne. Ak počas výpadku online predaja cestujúcemu vydajú lístok s poplatkom za servis, môže požiadať o vrátenie tejto sumy formou reklamácie,“ vysvetlil Drevický. Zároveň však dodal, že ZSSK nenesie zodpovednosť za problémy na strane cestujúceho – napríklad ak nefunkčnosť spôsobí chybná aplikácia alebo slabé internetové pripojenie používateľa.
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom








Nahlásiť chybu v článku