Riešenie problémov so zvyšujúcimi sa cenami a nákladmi na živobytie by malo byť pre Európsku úniu najväčšou prioritou v nasledujúcich piatich rokoch, zhoduje sa 40 percent opýtaných mladých ľudí v Únii.
Obavy z toho má takmer polovica (47 percent) Slovákov vo veku 16 až 30 rokov, vyplýva z prieskumu Eurobarometer zverejneného v pondelok, informuje TASR. Tretina respondentov ďalej uviedla, že EÚ by mala zamerať svoju pozornosť na životné prostredie a zmenu klímy, čo je podľa nich druhým najväčším problémom. Obavy má v tejto súvislosti aj 32 percent slovenských občanov.
Prioritami by malo byť aj vzdelávanie, bývanie a obrana
Tridsaťjeden percent mladých respondentov v Únii si myslí, že prioritou by mala byť hospodárska situácia a tvorba pracovných miest. S tým súhlasí až 36 percent Slovákov, čo je nadpriemer EÚ. Viac ako každý piaty respondent označil za dôležité priority EÚ vzdelávanie a odbornú prípravu (27 percent), bývanie (23 percent) a obranu a bezpečnosť EÚ (21 percent). Európska obrana sa najviac dotýka mladých ľudí v Česku (36 percent), Poľsku (33 percent) a Estónsku (32 percent).
Prieskum zisťoval tiež podporu u mladých ľudí pre Európsku úniu. Približne tretina Slovákov sa stotožňuje s tvrdením „Som zástancom EÚ a spôsobu, akým v súčasnosti funguje“. Ďalšia asi tretina opýtaných je podľa vyjadrenia zástancom EÚ, no v súčasnosti nie je spokojná so spôsobom jej fungovania. Dvadsaťjeden percent má skôr skeptické stanovisko, ale ak by sa podstatne zmenil spôsob fungovania Únie, možno by svoj názor zmenili. Vo všeobecnosti sú proti myšlienke EÚ len štyri percentá mladých Slovákov. Tieto výsledky sa len s malými rozdielmi zhodujú s celoúnijným priemerom.
Ako zdroj politických informácií dominujú sociálne médiá
Sociálne médiá sú hlavným zdrojom informácií o politických a sociálnych otázkach pre 42 percent respondentov (SR 39 percent) vo veku 16 – 30 rokov, druhým najobľúbenejším zdrojom je televízia (39 percent celá EÚ i SR). Uprednostňovanie televízie je obzvlášť výrazné u ľudí vo veku 25 – 30 rokov. Táto veková kategória tiež častejšie využíva online spravodajské platformy a rozhlas ako osoby vo veku 16 – 18 rokov.
Mladší účastníci (16 – 18 rokov) sa viac spoliehajú na sociálne médiá (45 percent) ako 25- až 30-roční (39 percent) a pri získavaní informácií dôverujú priateľom, rodine alebo kolegom (29 percent v porovnaní s 23 percentami). Prieskum sa uskutočnil od 25. septembra do 3. októbra 2024. Na Slovensku sa na ňom zúčastnilo 1046 ľudí, v celej Európskej únii 25.863 respondentov.
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom









Nahlásiť chybu v článku